Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jak ustawić zawory?


8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Patrick

Patrick

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 115 postów
    • :

Napisany 02 czerwca 2009 - 20:52

cześć wymieniłem głowicę i teraz czas na ustawienie zaworów jednak nigdy tego nie robiłem prosze o pomoc, najlepiej jak by ktos opisał jak to sie robi i jaka przerwa musi być miedzy zaworem a końcówką jak przykręciłem inną głowice dwie laski maja luz a dwie pozostałe są bez luzu. z góry dzięki za odpowiedzi
Dodany obrazek
tak ma wyglądać ;-) mam nadzieję że już niedługo 8)
http://www.terytoriu...449.html#101449

#2 OFFLINE   Bobi

Bobi

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 480 postów
    • :

Napisany 02 czerwca 2009 - 21:16

A instrukcję obsługi samochodu str. 53 czytał :?:
Mistrzów prostej pozdrawia pierwszy zakręt.
http://www.polskajaz.../Fiat/126/49118
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#3 OFFLINE   Patrick

Patrick

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 115 postów
    • :

Napisany 02 czerwca 2009 - 21:25

czytał czytał tylko ze tam nie ma sposobu ustawiania :?
Dodany obrazek
tak ma wyglądać ;-) mam nadzieję że już niedługo 8)
http://www.terytoriu...449.html#101449

#4 OFFLINE   Bobi

Bobi

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 480 postów
    • :

Napisany 02 czerwca 2009 - 23:34

Jak byk na rysunku widać szczelinomierz i zaznaczoną śrubę (bodajże #10). 8)
Mistrzów prostej pozdrawia pierwszy zakręt.
http://www.polskajaz.../Fiat/126/49118
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#5 OFFLINE   Mandolina

Mandolina

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 923 postów
    • Time Online: 38s

Napisany 03 czerwca 2009 - 08:26

Zdejmujesz pokrywę zaworów.
Kręcisz kołem pasowym aż do momentu mijania się zaworów (jeden się otwiera a drugi zamyka).
I w tym momencie ustawiasz zawory na przeciwnym garze(czyli tym na którym zawory stoją nieruchomo).
Kup sobie klucz do zaworów koszt niecałe 20 zł(regulacja za pomocą klucza i kombinerek zarezerwowana jest dla druciarzy). Luzujesz nakrętkę kontrującą, wykręcasz lub wkręcasz śrubę regulacyjną w zależności od tego co szczelinomierz pokaże, dokręcasz nakrętkę kontrującą, ostatecznie upewniasz się że jest właściwy luz.
Kręcisz kołem pasowym aż zaczną się mijać zawory na ustawianym przed chwilą garze i wtedy na drugi powtarzasz tą samą czynność regulacji zaworów.

Jeśli zmieniałeś uszczelkę pod głowicą czynność sprawdzania luzów zaworowych wykonaj kolejny raz za kilka dni i potem znowu za jakiś czas bo na początku uszczelka się odkształca i luzy się kasują( a jazda bez luzów zaworowych wypala w trybie ekspresowym gniazda zaworów i przylgnie).

#6 OFFLINE   machi

machi

    Zaawansowany

  • Validating
  • PipPipPipPip
  • 125 postów

Napisany 03 czerwca 2009 - 13:50

To ten klucz idzie kupić w motoryzacyjnym????????????

#7 OFFLINE   Mandolina

Mandolina

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 923 postów
    • Time Online: 38s

Napisany 03 czerwca 2009 - 15:47

Jasne i u mnie w mieście kosztuje 17 zł dostępny w każdym motoryzacyjnym.

#8 OFFLINE   alfa2400

alfa2400

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 1 postów
    • Time Online: 16m 11s

Napisany 28 listopada 2015 - 08:28

cześć wymieniłem głowicę i teraz czas na ustawienie zaworów jednak nigdy tego nie robiłem prosze o pomoc, najlepiej jak by ktos opisał jak to sie robi i jaka przerwa musi być miedzy zaworem a końcówką jak przykręciłem inną głowice dwie laski maja luz a dwie pozostałe są bez luzu. z góry dzięki za odpowiedzi



#9 OFFLINE   CEJOTUNIO

CEJOTUNIO

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 381 postów
    • Time Online: 5g 43m 9s

Napisany 29 listopada 2015 - 00:35

Ustawiasz ssące na 0,20 i wydechowe na 0,25 mm. jak zawory mijają się na pierwszym cylindrze to ustawiasz luzy na drugim i na odwrót. Wydechowe masz po zewnętrznych stronach.

I ustawiaj szczelinomierzem (musisz miec lekki opor gdzy przesuwasz listek szczelinomierza miedzy konikiem a zaworem) bo już słyszałem o ustawianiu na puszkę po piwie ale nie polecam tej metody :E

 

Ot cała filozofia ;)


19329846695656eaf8d87ba.png
ClasSICK! Workshop

  • Renowacja pojazdów
  • Naprawy bieżące i konserwacje
  • Remonty silników
  • Budowa silników wyczynowych
  • Przygotowania pojazdów do startów w KJSach



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.