Oświetlenie - mały modzik świateł :) Pytania
#1 OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2009 - 10:11
Zastanawiam się nad wstawieniem mocniejszych żarówek do mojego fiaciora
Co sądzicie o takich oto żaróweczkach:
albo takich
lub
Obecnie mam zamontowane takie:
Uważam je za dobre/bardzo dobre, ale..... chciałbym coś mocniejszego (przez oślepiaczy z chińskimi ksenonami na pokładzie i nie tylko)
Pewnie po wstawieniu takich prądożernych żarówek przydało by się jeszcze zamontować jakieś światła dzienne. Tylko jakie? Moglibyście coś polecić
Malutki OT:wink:
Kiedyś miałem żarówki jak w tej aukcji ale fajnie (miały białe światło) to to tylko wyglądało. Najgorzej z nimi było podczas deszczu.
#3 OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2009 - 12:18
proponuje jakies konkretniejsze zarowki dobrej jakosci. Philips Vision Plus mam od roku, nie spalily sie a i swieca naprawde dobrze.
#4 OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2009 - 12:43
O to trzeba się martwić chyba tylko w nowoczesnych plasikiowych/poliwęglanowych reflektorach, a nie w takich solidnych blaszanych jak w maluchu.Problemem bylo raczej to jak poradzi sobie lampa z duzo wieksza iloscia ciepla jakie sie bedzie wytwarzalo. Pisali cos, ze moze sie stopic, a najprawdopodobniej zmatowiec.
EDIT
Moje drugie pytanie nadal aktualne:
Jakie (w miarę tanie) światła dzienne polecacie?
#5 OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2009 - 14:18
lepiej jakies dalekosiezne na zderzak i bedzie dobrze widac i bez ryzyka.
co do dziennych to nie ma wielkiego wyboru. Diodowe sa drogie ale najmniej pradu zasysaja.
a jak nie diodowe to Wesemy prostakatne w zderzak i bedzie fajnie wygladalo.
#7 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2009 - 01:34
#8 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2009 - 01:50
Jjak wpakuje sieza mocne żarówki to może się ...
1. Spalic/stopić kostka stacyjki
2. uszkodzić przełącznik zespolony
3. Stopić/spali.c włącznik główny
4. W EKSTREMALNYCH przypadkach można puścić z dymem auto
oto mi chodziło ;P gdy zakładałem do vectry 100watóki to zaczeło się coś smerlić , więc się zgodze
ale nie wiem jak inne auta
#9 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2009 - 08:46
we wszystkich linkach które podałem żarówki mijania mają 90W jedna ma 80Wprzy zakupie 100W żarówek
nie! wszystkie drogowe H4 mają przecież 60Wmijania/drogowe mogą mieć max 55W
homologacji może nie posiadają ale:dobrze sprawdz homologacje której nie powinny posiadać
-35W palnik wyładowczy w ksenonach ma jakieś 3000 Lumenów i jest legalny (oczywiście zamontowany odpowiednio - lampy muszą być ze spryskiwaczami i chyba soczewkowe), a normalna żarówka 55W jakieś 1200~1400 Lumenów (najlepsze 55W dochodzą nawet do 1500 Lumenów - kosztem żywotności) czyli jakieś 22~27 Lumenów/Wat, tak więc 90W żarówka bez zawyżonych kosztem żywotności parametrów (jakieś 23Lumeny/Wat) powinna mieć jakieś 90*23=2070Lumenów czyli jakieś dwie trzecie mocy ksenonów. Zaryzykuję więc zakup tych żarówek, bo napewno lepsze to od chińskich ksenonów (które w razie kontroli napewno spowodują utratę dowodu) albo super drogich i krótko żywotnych żarówek +50 albo + ileś tam procent.
zawsze przecież można wstawić dodatkowy przekaźnik.Jjak wpakuje sieza mocne żarówki to może się ...
1. Spalic/stopić kostka stacyjki
2. uszkodzić przełącznik zespolony
3. Stopić/spali.c włącznik główny
miałem kiedyś jeden EKSTREMALNY PRZYPADEK(nie związany z żarówkami): jechałem i szpilka od obejmy wydechu z bloku się wykręciła i olej pociekł na rozgrzany wydech - było pełno dymu i chyba tylko cudem nie doszło do pożaru.4. W EKSTREMALNYCH przypadkach można puścić z dymem auto
Pozdrawiam
#10 Gość_Demon126p_*
Napisany 02 stycznia 2009 - 19:49
Jeśli liczysz się z polskim prawem to przy zakupie 100W żarówek dobrze sprawdz homologacje której nie powinny posiadać, ponieważ żarówki halogenowe mijania/drogowe mogą mieć max 55W. Jesli się myle to mnie poprawcie. Sam ostatnio wymieniałem żarówki na Osram NightBreaker 55W i byłem bardzo miło zaskoczony. Swiecą bardzo mocnym biało/żółtym światłem. Naprawde są super. Mają połowe niższą żywotność ale tego jeszcze nie sprawdziłem. Tylko po ich załorzeniu obowiązkowo na ustawianie świateł bo znacznie podnoszą granice światła.
A kto ci będzie sprawdzać jaką moc mają twoje i tak biednie świecące żarówki??
Jeszcze nie spotkałem się żeby ktoś na to patrzył.Sam jeżdże w malcu na 100W.Nic się od nich nie spali
Zaczynacie gadać jak stare dziadygi co wieżą fabryce jak bogu."Jak zostało zamontowane takie w fabryce to tak ma być"
#13 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2009 - 23:07
jak włożysz do zwtkłych reflektorów halogenowe żarówki to będzie zła ogniskowa więc trzeba zminić reflektory, do tego warto pokusić się o przekaźniki żeby nie było wała, niby działało mi wszystko w bobie bez problemu bez nich ale w pewnym momencie rozlutowała sie kostka stacyjki więc chyba było cośnei tak ale nei znaczy ze to akurat od braku przekaźników. Tak czy owak obecnie przekaźniki mam.czy wystarczy podmienić i już
#14 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2009 - 23:42
#15 OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2009 - 01:00
Nie mam prawa w dupie (to dopiero było by wielkie gówno ). Liczę się z prawem ale wku.rza mnie strasznie jak mijam jakiegoś wała z domontowanymi ksenonami (albo lampami oświetlającymi niebo) i przez jakiś czas nic! nie widzę. Większość ("tylko" jakieś ponad 90%) dróg w mojej okolicy jest bardzo wąska i nie ma namalowanych pasów na jezdni więc oślepienie kończy się zazwyczaj niebezpiecznym zbliżeniem się do pobocza (ze strachu przed czołówką) albo nawet zjechaniem w nie - a pobocza na podlasiu do płytkich nie należą. Dlatego własnie zdecydowałem się coś jeszcze zrobić ze światłami.Właśnie dlatego napisałem że "JEŚLI liczysz się z polskim prawem", ponieważ jeden sie liczy, a drugi ma w dupie.
PS.
Npzwso dzięki za zapodanie ciekawego artykułu
Ja ze swojej strony mogę dać coś o żarówkach lumenach itp. (może mniej ciekawe ale warto poczytać)
Pozdrawiam.
#17 Gość_Demon126p_*
Napisany 03 stycznia 2009 - 12:18
Co rusz trafiam na imbecylów co oświetlają kosmos,a nie drogę i rażą mnie zwykłymi żarówkami.Policja niema przyrządów do sprawdzenia tego na jakimś przystanku pks czy innym polu marchwi gdzie lubią stać i suszyć.
Diagności też nie sprawdzają jaką moc masz żarówki.Ich obchodzi tylko czy świecą w dobrą strone lampy i czy w ogóle świecą.
#18 OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2009 - 11:18
coś takiego znalazłem na www.elektroda.pl
a dokładnie tu:
Nic nie pisze o tym że:
-żarówiki świateł mijania mają mieć 55W, tylko że mogą mieć max. 1000 lumenów +-15% (czyli max. 1150)
-żarówki świateł drogowych mają mieć 60W, tylko że mogą mieć max. 1650 lumenów +-15% (czyli max. 1897,5)
Opisane w teście żarówki 100/80W były mocniejsze niż przewiduje norma tylko o jakieś 30%
#20 OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2009 - 12:35
Żarówki już zamówiłem (poniżej 20zł z przesyłką za komplet) więc napewno zamontuje testowo i zobaczę efekt - jak będą wyraźnie bardziej oślepiać to poprostu pójdą na półkę, albo pomyślę o jakimś sposobie na obniżenie napięcia na nich (tym samym na obniżeniu mocy i zmniejszeniu ilości wydobywających się lumenów)
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Mój mały Groszek |
Teraz My! | Jurek85 |
|
|
|
Włącznik świateł przeciwmgielnych przednich i dalekosiężnychświatła, włącznik, halogeny |
Car Audio i elektronika | Głuchman |
|
|
|
aluminiowa miska abarth , aluminiowe regulowane osłony popychaczy i pytania dotyczace głowicy 600 |
Mechanika | Maciejsz |
|
|
|
Mały ale szalony |
Teraz My! | PERSEUS//126 |
|
|
|
zielony ELegancik Fiony 1997 w taki małym stylu retro;) |
Teraz My! | tucio |
|
|