Skocz do zawartości


Zdjęcie

Czemu pękają szpilki wydechu?


37 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   KotLarry

KotLarry

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 146 postów
    • :

Napisany 30 marca 2008 - 13:48

I zostają w głowicy?

Na jednym rajdzie pękły mi te od strony klapy, dziś te od strony kabiny...
Co jest kurde?

Głowica jest splanowana 3,5 mm wydech to breda.

#2 OFFLINE   KuLaPL

KuLaPL

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 87 postów
    • :

Napisany 30 marca 2008 - 16:42

zbyt duże naprężenia
Czeladź Rally Team

Gdy Świat Przestanie Się Zbroić, a W Wojsku Zabraknie Etatów, Broń Oddamy Na Złom a Trepów Do Domu Wariatów

#3 OFFLINE   Ryjek *Piastów*

Ryjek *Piastów*

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 50 postów
    • :

Napisany 30 marca 2008 - 16:59

dokładnie zaduze masz naprezenia na nie mi tak samo kiedys wywaliło wszystkie szpilki przez glupote bo sie troche tłumik poluzowal na obejmach i latał wiec powyrywało mi je

#4 OFFLINE   KotLarry

KotLarry

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 146 postów
    • :

Napisany 30 marca 2008 - 17:30

zbyt duże naprężenia


Nie wpadłbym na to :? :P



A zupełnie serio, to:
Silnik jest zakupiony gotowy, zaś mocowanie bredy - to na dole,
jest zarąbiście masywne...
Poprzedni właściciel nie miał takich problemów,
Nie sądzę, to mocowanie na dole się poluźniło...

#5 OFFLINE   ziomal

ziomal

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 367 postów
    • :

Napisany 31 marca 2008 - 09:36

może sie nie poluźniło ale jest za wysoko, poluzuj blache od bredy i postaraj się ją jak najbardziej w dół ściągnać, przy planie głowicy zawsze sie rozwierca otwory na obejmach od tłumika w Twoim wypadku jest to blacha od bredy, pamiętaj główka 3,5 w dół t o tłumik też musi tyle zejsć w dół

#6 OFFLINE   KotLarry

KotLarry

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 146 postów
    • :

Napisany 31 marca 2008 - 10:52

Możesz mieć rację.

#7 OFFLINE   FSMarcin

FSMarcin

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 402 postów
    • Time Online: 9m 6s

Napisany 31 marca 2008 - 11:26

Nawet na pewno ma racje :)
Ford Fiesta 1,3i C 95'

#8 OFFLINE   sigo

sigo

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 794 postów
    • Time Online: 18m 43s

Napisany 31 marca 2008 - 11:28

Możesz mieć rację.

na pewno ma racje. To logiczne raczej...

#9 OFFLINE   KotLarry

KotLarry

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 146 postów
    • :

Napisany 31 marca 2008 - 12:13

Aczkolwiek drodzy państwo mylicie się.
Przed chwilą byłem przy aucie pomacać kolanko...

Okazuje się, że po pierwsze, jest ono niżej niż otwory.

Po drugie mam długie rury do bredy - nie wiem czy to standard nie znam się,
ale jest tam ponad pół metra rury...
I dlatego po drugie nie sadzę aby ugięcie 2 mm na długości rury 50 cm miało AŻ takie znaczenie.

#10 OFFLINE   lewy06

lewy06

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 245 postów
    • Time Online: 1g 33m 1s

Napisany 31 marca 2008 - 18:13

jest ono niżej niż otwory.



wydaje mi sie ze w tym tkwi problem, kolanko powinno idealnie pasowac na otwory tlumika i nie wiem czy ma tu znaczenie ze ta rura ma 50cm,faktem jest to ze naprezenia sa zbyt duze...
>Połączyła nas wspólna pasja<

#11 OFFLINE   sigo

sigo

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 794 postów
    • Time Online: 18m 43s

Napisany 31 marca 2008 - 18:23

*** brak wyobraźni powoduje usterki ***

#12 OFFLINE   KotLarry

KotLarry

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 146 postów
    • :

Napisany 31 marca 2008 - 18:27

Naprężenia nie są zbyt duże... Oglądał to człowiek co się zna...
Zmienimy szpilki, może damy większe, jak to nie pomoże to będziemy się martwić...

*** brak wyobraźni powoduje usterki ***


I co to niby miało znaczyć?

#13 OFFLINE   MaRcIN911

MaRcIN911

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 70 postów
    • :

Napisany 04 kwietnia 2008 - 00:33

podłącze się do tego tematu
wcześniej miałem malucha z 90r nówke sztuke przejeździł rok od 90 do91 i potem stał do 2003 przejeździłem nim niecałe 2 lata i szpilki się wykręciły i pourywały a nic w nim niebyło grzebane :? więc niewiem zkąt to się wzieło :(
teraz mam 2 malca i jest dokładnie to samo, kupiłem nową głowice splanowałem o 2mm tydzeń wytrzymała
wedłuk mnie to kwestia nateriału z jakiego jest wykonana głowica jest poprostu za miekki to 2ga po kęknięciu między zaworami częsta ustegka głowic :?

#14 OFFLINE   Harnas

Harnas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 2 323 postów
    • Time Online: 1d 3g 34m 38s

Napisany 04 kwietnia 2008 - 15:07

a mocowania tlumika tez rozwierciles, zeby poszly o te dwa mm w dol ?
Dodany obrazek

#15 OFFLINE   lewy06

lewy06

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 245 postów
    • Time Online: 1g 33m 1s

Napisany 04 kwietnia 2008 - 16:35

a mocowania tlumika tez rozwierciles, zeby poszly o te dwa mm w dol ?


pewnie nie wiec nie ma co sie dziwic ze pekaja :?
>Połączyła nas wspólna pasja<

#16 OFFLINE   kulik

kulik

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 412 postów
    • Time Online: 5m 20s

Napisany 27 kwietnia 2008 - 10:01

ja mam problem z kolektorami uleciał mi ten od strony kabiny i mam obawy czy ponowne nagwintowanie na wieksząszpilke cos da czy lepiej wymienic głowice
czekam na wasze opinie na ten temat

#17 OFFLINE   maciekdj

maciekdj

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 290 postów
    • Time Online: 2m 26s

Napisany 27 kwietnia 2008 - 12:38

napręzenia naprezeniami ale jest jeszcze cos takiego jak drgania, to one zazwyczaj powodują urywanie sie szpilek, pękające kolanka itp. wszystko musi byc spasowane do kazdego sinika inaczej...Nie ma takiej recepty ze jak cos poszlo o iles tam mm w dół to reszta też musi tyle sie przemiescic. Trzeba przymierzyć, bo wydech wydechowi nie jest rowny. Zazwyczaj dwa pozornie identyczne tlumiki maja 0,5cm przesuniecia.

Wiec trzeba przymierzyc i dopasować pod konkretny silnik.

#18 OFFLINE   KotLarry

KotLarry

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 146 postów
    • :

Napisany 27 kwietnia 2008 - 15:14

Mili Państwo.
Z powodu kolejnego pęknięcia, urwała się nawet breda.

Z braku czasu, na Rajd Tomaszowski założyłem seryjny tłumik,
przyczyn rozwierciłem dziury w obejmach (te do przykręcenia do bloku)
i co? I po 6 próbach znowu wszystko się porozkręcało...

Udało mi się to jakoś poskręcać ale na kryterium w centrum znowu to samo...
Mam dość tego problemu............... :?

#19 OFFLINE   maciekdj

maciekdj

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 290 postów
    • Time Online: 2m 26s

Napisany 27 kwietnia 2008 - 20:32

ja ostatnio na rajdzie dwa razy dokrecalem miedzy kolektorem, a wydechem i udalo mi sie to uslyszeć mimo ze mam brede :) swoją drogą mam kiepskie sruby tam zalozone i sie rozkrecaja...

#20 OFFLINE   Mari712

Mari712

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 2 postów
    • :

Napisany 15 maja 2008 - 08:05

Ja na gwint nakrętki dałem klej do metalu i dokręciłem obejmy,mi nic sie nie rozkreca.Jak chcę odkręcać to trochę trzeba więcej siły użyć.Klej przy odkręcaniu puszcza ale wystarczająco trzyma bo nakretki sie nie rozkrecaja(zastosowałem gorszej jakości klej).Sruby kolektor-głowica proponuje zamienić na gwinty o duzej wytrzymałości np 10.5(można odciąć flexem od długich śrub),pokryć końce gwintów dobrej jakości klejem i wkręcić w głowice.Poczekać aż klej dobrze wyschnie wtedy mozna założyć kolektor i zakręcić nakrętki(ewentualnie też pokryte klejem).Proponuje zastosować nakrętki samokontrujace.



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.