zabezpieczenie przed rdzą
Started By
JACEK126p
, 05 lut 2008 12:59
15 odpowiedzi na ten temat
#2 OFFLINE
Napisany 05 lutego 2008 - 13:30
Najpierw zedrzyj całe zabezpieczenie z blachy samochodu. Następnie usuń wszelkie oznaki szpachli z auta - poprzednie naprawy blacharskie, wypadki. Dalej powycinaj to co musisz wyciąć. Przygotuj sobie elementy blacharskie i wstaw je.
Tam gdzie oczyściłeś elementy z korozji posmaruj odrdzewiaczem - polecam FERTAN, jest bardzo drogi, ale robiłem tym całe swoje auto ( i to nie tylko 126P) i nic nie wychodzi, mimo upłynięcia kilku dobrych lat. Nie używaj polskiego Cortanin.
Potem PISTOLETEM, nie pędzlem pokryj elementy jak najlepszym AKRYLOWYM (nie FTALOWYM) podkładem pomaluj to. Im droższy tym lepszy - taka zasada, jak uzyjesz minii tlenkowej, ze względu na cenę to po prostu jesteś głupi i nie zależy Ci na aucie.
Zabezpiecz spawy pastą na spawy, im dokładnie tym lepiej. Następnie szpachla. Choć oczywiście dobrze byłoby spawy wycynować... ale koszta i dostępność do palnika. I lakierowanie. Seryjnie malacz lakierowany był lakierem syntetycznym, akryl ma lepsze właściwości kryjące. I to lakieru akrylowego powinieneś użyć.
Tam gdzie oczyściłeś elementy z korozji posmaruj odrdzewiaczem - polecam FERTAN, jest bardzo drogi, ale robiłem tym całe swoje auto ( i to nie tylko 126P) i nic nie wychodzi, mimo upłynięcia kilku dobrych lat. Nie używaj polskiego Cortanin.
Potem PISTOLETEM, nie pędzlem pokryj elementy jak najlepszym AKRYLOWYM (nie FTALOWYM) podkładem pomaluj to. Im droższy tym lepszy - taka zasada, jak uzyjesz minii tlenkowej, ze względu na cenę to po prostu jesteś głupi i nie zależy Ci na aucie.
Zabezpiecz spawy pastą na spawy, im dokładnie tym lepiej. Następnie szpachla. Choć oczywiście dobrze byłoby spawy wycynować... ale koszta i dostępność do palnika. I lakierowanie. Seryjnie malacz lakierowany był lakierem syntetycznym, akryl ma lepsze właściwości kryjące. I to lakieru akrylowego powinieneś użyć.
#5 OFFLINE
Napisany 05 lutego 2008 - 22:26
Mam nadzieję, że nie tylko na jednej opini i poradzie się zakończy.
Wielkie dzięki dla Mocha ale wiem tez, że Ryba mógłby tu wcisnąć swoje "cztery grosze" tak jak niegdyś mi to tlumaczył a ja gdzieś zgubilem to
Przecież jest tu tylu speców, kto jeszcze powie jak to powinno wyglądać i czego używać
Wielkie dzięki dla Mocha ale wiem tez, że Ryba mógłby tu wcisnąć swoje "cztery grosze" tak jak niegdyś mi to tlumaczył a ja gdzieś zgubilem to
Przecież jest tu tylu speców, kto jeszcze powie jak to powinno wyglądać i czego używać
Żyj aż do śmierci!
#7 OFFLINE
Napisany 06 lutego 2008 - 18:10
Cortanin jest na gorszych komponentach niż "zachodnie" produkty wysokiej klasy. Z Cortaninem jest tylko jedno TAK: ma dobra cene !
#9 OFFLINE
Napisany 06 lutego 2008 - 19:35
Tworzy tylko taki "koknik" jak się dotknie, to są grudeczki.
#10 OFFLINE
Napisany 07 lutego 2008 - 21:35
Myslałem nad jakimś testem preparatów. Czy w Łodzi znajdą się osoby któe udostępnią do testów jakieś zabezpieczacze?
#11 OFFLINE
Napisany 07 lutego 2008 - 22:23
Udostępnie BRUNOX, też świetny, porównywany z FERTANem.
#13 OFFLINE
Napisany 13 marca 2008 - 18:32
jak uzyjesz minii tlenkowej, ze względu na cenę to po prostu jesteś głupi i nie zależy Ci na aucie.
Tu muszę się nie zgodzić. Malowałem minią tlenkową elementy swojego poprzedniego Malucha, a konkretnie to bagażnik w miejscu koła zapasowego i pod akku, oraz tylne wachacze. Najpierw zeskrobałem rdzę do prawie czystej blachy, odkurzyłem, umyłem rozpuszczalnikiem i pomalowałem raz minią rozcieńczoną praiwe na wodę i drugi raz nierozcieńczoną. Nawet po trzech latach, w tym półtora roku stania pod chmurką, malowane elementy były nietknięte.
Skrzynka pocztowa in spe
Autko w remoncie
Autko w remoncie
#15 OFFLINE
Napisany 14 marca 2008 - 19:02
Brunox też super. To fakt.
#16 OFFLINE
Napisany 21 marca 2008 - 10:36
też polecam BRUNOX, z kolega calego garbusa tym zabezpieczalismy, dobrze sie trzyma i ogolnie pozadna rzecz. Cena okolo 50zl za 0,5l, to jest bardzo wydajne tylko ze potrzebuje kontaktu z rdzą, znane sa przypadki kiedy sie nie utwardzilo bo nie bylo rdzy.
P.S
z tym kumplem zrobilismy tego garba i wszystko sie ladnie trzyma, ale stwierdzilismy ze jak kiedys jeszcze bedziemy robic garba ogóra czy cos podobnego to w gre wchodzi tylko piaskowanie i kąpiel w ocynku...koszta są ogromne, ale takie nadwozie jest prawie na wieki, a przy klasykach lepiej nie oszczedzać.
P.S
z tym kumplem zrobilismy tego garba i wszystko sie ladnie trzyma, ale stwierdzilismy ze jak kiedys jeszcze bedziemy robic garba ogóra czy cos podobnego to w gre wchodzi tylko piaskowanie i kąpiel w ocynku...koszta są ogromne, ale takie nadwozie jest prawie na wieki, a przy klasykach lepiej nie oszczedzać.
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Posiadam części do 126p Wyprzedaż magazynu ! |
Usługi | Piotr FOKUS |
|
|
|
Naklejka na przednią szybe |
Stylistyka | luki009 |
|
|
|
Włącznik świateł przeciwmgielnych przednich i dalekosiężnychświatła, włącznik, halogeny |
Car Audio i elektronika | Głuchman |
|
|
|
Jak wypoziomować szybę lewą przednią |
Mechanika | Prezesik |
|
|
|
Wymiana łożysk kół przednich |
Mechanika | blazej123 |
|
|