Skrzynia Maluchowska w swapie czy cc??
Started By
Cybul
, 14 paź 2007 12:55
35 odpowiedzi na ten temat
#22 OFFLINE
Napisany 24 listopada 2011 - 22:44
Skrzynia biegów z CC nie ma sensu. Te trybka tam w środku to po coś mają ten kierunek skosu. Żuraw kiedyś pisał, że gdy miał u siebie skrzynię z CC to często dochodziło do wyłamywania zębów na talerzu dyfra, właśnie dlatego, że zęby się odpychały zamiast na siebie nachodzić. Jedyny plus takiej skrzyni to synchronizowana jedynka. Tam wyżej pisali o obracaniu dyfra. Obracanie dyfra w tej skrzyni ma sens tylko, jak ktoś oprócz skrzyni chciałby mieć cały silnik z CC700. I to jeśli chodzi o skrzynię biegów miałoby nawet sens, bo wszystkie tryby w skrzyni pracowałyby w takim kierunku, w jakim zakładał to konstruktor.
A co do skrzyni skody - od rapidki może i ciężko dostać. A jak jest z czterobiegowymi skrzyniami od 105/120? Jeżeli te skrzynie wiele się nie różnią od skrzyni rapidowskiej, to można by przecież zamontować taką, choćby przejściowo, dopóki się nie znajdzie skrzyni 5-cio biegowej. A wytrzyma to pewnie nieco więcej niż skrzynia 126p. Tylko tam jest kwestia, że są skrzynie na suchych i mokrych półosiach, ale do końca nie wiem co i jak. Ktoś, coś więcej na ten temat?
A co do skrzyni skody - od rapidki może i ciężko dostać. A jak jest z czterobiegowymi skrzyniami od 105/120? Jeżeli te skrzynie wiele się nie różnią od skrzyni rapidowskiej, to można by przecież zamontować taką, choćby przejściowo, dopóki się nie znajdzie skrzyni 5-cio biegowej. A wytrzyma to pewnie nieco więcej niż skrzynia 126p. Tylko tam jest kwestia, że są skrzynie na suchych i mokrych półosiach, ale do końca nie wiem co i jak. Ktoś, coś więcej na ten temat?
#25 OFFLINE
Napisany 25 listopada 2011 - 20:54
Mimo wszystko to te wszystkie skrzynie, które wymieniłeś tez ciężko znaleźć np. na allegro tego nie ma a po szrotach to można jeździć i jeździć a nawet jak się znajdzie to nie ma się pewności, że jest ona w dobrym stanie.. (zresztą stanu nigdy się nie określi jeśli się skrzyni nie przetestuje)więc wybór jest dosyć ograniczony...
#26 OFFLINE
Napisany 25 listopada 2011 - 23:57
Oczywiście, ale skrzynię ze skody 105/120 mimo wszystko łatwiej dostać, niż skrzynię z rapidki.
No niestety, konstrukcji z silnikiem umieszczonym z tyłu nie było zbyt wiele, toteż wybór skrzyń jest bardzo ograniczony. Oprócz skody jedynymi autami jakie mi przychodzą na myśl są garbus i VW T3, ale wydaje mi się, że te dwa auta mają skrzynie biegów znacznie większych rozmiarów i ciężko będzie to upchać bez konkretnej rzeźby.
Zawsze można zakupić całą 105/120 na chodzie na części i jeszcze w skodzie sprawdzić, jak się sprawuje nasza nowa skrzynia biegów.
No niestety, konstrukcji z silnikiem umieszczonym z tyłu nie było zbyt wiele, toteż wybór skrzyń jest bardzo ograniczony. Oprócz skody jedynymi autami jakie mi przychodzą na myśl są garbus i VW T3, ale wydaje mi się, że te dwa auta mają skrzynie biegów znacznie większych rozmiarów i ciężko będzie to upchać bez konkretnej rzeźby.
Zawsze można zakupić całą 105/120 na chodzie na części i jeszcze w skodzie sprawdzić, jak się sprawuje nasza nowa skrzynia biegów.
#27 OFFLINE
Napisany 26 listopada 2011 - 23:45
No niby tak ale myślałem sobie nad 1.2 z punto ale przez te problemy ze skrzynia zacząłem rozmyślać nad seicento 1.1 sporting i org skrzynią z malczana a patrząc na silnik z osprzętem(1.1) koszt ok 1000zł to pomyślałem, żeby kupić za 1500(bo za tyle można już dostać uszkodzone seicento np. lekko wypadek albo jakies inne problemy, które nie związane są z potrzebnymi częściami do 126p przy swapie) seicento wziąć silnik komputer zwrotnice i inne duperele a resztę części sprzedać to wyjdzie się na + ale jak na razie suche plany
#28 OFFLINE
Napisany 27 listopada 2011 - 00:15
To nie wiem gdzie patrzyłeś, że takie ceny są, spokojnie 1.1 można kupić do 800zł (wygórowana cena), i to cały komplecik.
#31 OFFLINE
Napisany 27 listopada 2011 - 00:31
Nie wiem co chcesz jeszcze z części, chłodnicę, zbiorniczek wyrównawczy?... Potem czasami jest problem z pozbyciem się tego "auta".
1.1 kupiłem za 400zł, 1.2MPI też po taniości poleciałem
1.1 kupiłem za 400zł, 1.2MPI też po taniości poleciałem
#34 OFFLINE
Napisany 27 listopada 2011 - 01:03
hehe nawet z seryjnym silnikiem ją uwalisz
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Szukam godnego mężczyzny! |
Teraz My! | Lolitanen |
|
|
|
Inna skrzynia |
SWAP Center | PLGrzyb123 |
|
|
|
Poduszki pod skrzynią biegów |
Mechanika | chrabel |
|
|
|
Moja Kolekcja Malaczy |
Hydepark | Bumbaki - drewniane autka |
|
|
|
Mostek prostowniczy |
Mechanika | kalix495 |
|
|