Skocz do zawartości


Zdjęcie

plyn hamulcowy dot-3 a dot-4


15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   scandaL

scandaL

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 540 postów
    • :

Napisany 11 marca 2007 - 11:40

czy jest sens/roznica uzycia w parchu dot-4? bo na razie mam dot-3 ale buteleczka 4 kosztuje chyba 12zl wiec zastanawialem sie czy by do Zomo nie wplac 4.

EDIT:

dodam jeszcze, ze nie bede na razie zakladal tarczowek :( moze w wakacje, ale to moze..

na fastach znalalem cos takiego:

"Owszem - płyn dot 4 ma wyższą temperaturę wrzenia ( stąd zalecany jest do hamulców tarczowych . Z racji ich większej skuteczności - osiągane przez hamulce temperatury są znacznie wyższe . Natomiast , jak zawsze - odbywa się to na zasadzie : coś za coś . W zamian za swoje właściwości płyn jest bardziej higroskopijny ( chłonie wilgoć z powietrza ) . A w związku z tym w miarę upływu czasu jego temperatura wrzenia spada ( często poniżej temperatur płynów klasy Dot 3 ! ) Dlatego zaleca się wymianę płynów hamulcowych co conajmniej 2 lata . Tylko kto o tym pamięta ? "

niby moznaby juz zamknac temat zanim sie jeszcze zaczal ale interesuja mnie jeszcze inne zdania na ten temat. moze ktos z was jezdzil na dot-3 i zmienil na 4?

#2 OFFLINE   Qulek

Qulek

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 206 postów
    • :

Napisany 11 marca 2007 - 12:15

Ja na DOT3 smigam.. ale u mnie to juz wymienic trzeba dawno ale nie ma kiedy ;) jak wiadomo Zomo bedzie ostrzej uzywane chyba tak ?? to bym zalal 4 .. w sumie różnica w cenie nie jest duza a skutecznosc moze sie poprawic.. hamulce nie bedą "puchły" tak szybko..

#3 OFFLINE   scandaL

scandaL

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 540 postów
    • :

Napisany 11 marca 2007 - 12:37

no chyba tak zrobie

jedyny jak na razie minus to:
"A w związku z tym w miarę upływu czasu jego temperatura wrzenia spada ( często poniżej temperatur płynów klasy Dot 3 ! ) Dlatego zaleca się wymianę płynów hamulcowych co conajmniej 2 lata . Tylko kto o tym pamięta ? "

tylko ze to kazdy plyn, czy dot3 czy dot4 czy 5.1 powinno sie wymieniac co 2 lata :P

#4 OFFLINE   Qulek

Qulek

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 206 postów
    • :

Napisany 11 marca 2007 - 13:05

Dokładnie ... kazdy płyn hamulcowy powinno sie zmieniać co 2 lata bo jak wiadomo mają właściwości higroskopijne.. wiec tak czy tak co 2 latka powinno sie spuscic...

#5 OFFLINE   jozekrj

jozekrj

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 235 postów
    • :

Napisany 11 marca 2007 - 18:28

Paweł zainwestuj w dot 5.1

osobiscie w maluchu zadko uzywałem hamulca ale w rowerze pae razy zagotowałem dot 4 a ja zrowerem waze tylko 100kg no i predkosci mniejsze
Future TERYTORIUM126p Member -- Oddzial 100-lica


http://s2.metaldamag....php?uid=147129

#6 OFFLINE   scandaL

scandaL

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 540 postów
    • :

Napisany 11 marca 2007 - 21:10

tak myslisz?
5.1 to juz chyba jak sie tarcze ma, a do zwylych to juz chyba przesada :)

#7 OFFLINE   PimpQ

PimpQ

    Kawasaki Power:)

  • Member
  • 1 213 postów
    • Time Online: 11g 7m 33s

Napisany 12 marca 2007 - 19:03

Ja mam u siebie zalany Sportowy plyn BMW i jest ok. Nawet sa skuteczniejsze:P

#8 OFFLINE   Qulek

Qulek

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 206 postów
    • :

Napisany 12 marca 2007 - 20:56

Sportowy plyn BMW i jest ok.


:lol: :lol: :lol: :lol:


Paweł 5.1 to przesada do bebnów.. wlej sobie dota 4 i smigaj jak zły :D

#9 OFFLINE   Medyk

Medyk

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 494 postów
    • Time Online: 9m 13s

Napisany 17 marca 2007 - 01:36

A ja tam jeżdże od dwóch lat na 5.1 i nie narzekam, nie ma uczucia popuszczania przez hamulce, może misie tylko zdaje, ale taki płyn dostałem od kuzyna to taki wlałem.

#10 OFFLINE   jozekrj

jozekrj

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 235 postów
    • :

Napisany 17 marca 2007 - 18:41

czemu ma byc za dobry do bebnow

bembny sie nie grzeja??


na bebnach łatwiej zagotowac płyn jedzac szybko niz na tarczowych
Future TERYTORIUM126p Member -- Oddzial 100-lica


http://s2.metaldamag....php?uid=147129

#11 OFFLINE   Qulek

Qulek

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 206 postów
    • :

Napisany 17 marca 2007 - 19:51

czemu ma byc za dobry do bebnow


Dla mnie to przerost formy nad treścią..

#12 OFFLINE   jozekrj

jozekrj

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 235 postów
    • :

Napisany 17 marca 2007 - 23:05

Qulek

zamiast zakładac szczeki mozesz sobie załozyc dociete na wymiar dembowe klocki :lol:

montowanie szczek ferrodo i alu bebnow to tez przerost formy nad trescia
Future TERYTORIUM126p Member -- Oddzial 100-lica


http://s2.metaldamag....php?uid=147129

#13 OFFLINE   Qulek

Qulek

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 206 postów
    • :

Napisany 18 marca 2007 - 12:06

zamiast zakładac szczeki mozesz sobie załozyc dociete na wymiar dembowe klocki :lol:


Nie popadajmy ze skrajności w skrajność..

montowanie szczek ferrodo i alu bebnow to tez przerost formy nad trescia


no jesli ktos nie chce np. zakładać tarczówek to dobry pomysł.... ale wg. mnie (nikomu nie każe sie z tym zgadzać) do zwykłych maluchowych bebnów i zwykłych szczek po 30z za komplet na oś to bez sensu ładowac dot 5.1 ktory jest płynem opisywanym jako "sportowy" i raczej jego pełnych walorów nie wykorzystaszz na takim układzie hamulcowym....

#14 OFFLINE   jozekrj

jozekrj

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 235 postów
    • :

Napisany 18 marca 2007 - 13:37

no widzisz tylko z tego co pamietam to Paweł ma zlozone szczeki ferrodo


a jezeli nie zakladac sportowych rzeczy do maluszka

to amory bilsteina, fotele kubełkowe , pasy szelkowe , kierownice , opony, wydechy ,wałki rozrzadu musiały by isc w odstawke

bo sa to produkty jak by nie patrzec z oznaczeniem ''sportowe''
Future TERYTORIUM126p Member -- Oddzial 100-lica


http://s2.metaldamag....php?uid=147129

#15 OFFLINE   Qulek

Qulek

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 206 postów
    • :

Napisany 18 marca 2007 - 13:43

Jezu czemu ciągle latasz po skrajnosciach i na sile starsza sie mnie przekonać.. mówie ze to moje zdanie i nie musisz sie z nim zgadzac ...
Moim zdaniem akurat jedynym sensownym polepszeniem h-cy w malcu (przód) są tarcze... wiadomo ze na szuterek czy snieg czy sliskie nawierzchnie ciężko sie hamuje bo sa zbyt skuteczne (zdanie 5Turbo - rozmawiałem z nim na superoesie o tym) ...

#16 OFFLINE   jozekrj

jozekrj

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 235 postów
    • :

Napisany 18 marca 2007 - 17:16

ja nie staram sie Ciebie przekonac

tylko ja rozmuje troche inaczej


skoro ma dobry silnik (od Porthosa) dobre szczeki ktore sa duzo skuteczniejsze od tanich zamienikow , to czemu ma nie lac dot5.1 ktory w jakim niewielkim stopniu poprawi sprawnosc hamulca


Twoim uzasadnieniem jest tylko to zeby nielac bo toobie jest nie potrzebny


a co do tarczy to powiem ci tylko ze sa duzo bardziej skuteczne zaciski pasujace do jazma i tarczy DF czy poloneza

ale to juz taka mała tajemnica


a i nie myl skutecznosci z moca hamowania

bo skuteczny hamulec ma moc i modulacje i jest dobry na kazdym podlozu

mocny hamulec jest tylko mocny i działa w systemie 0-1 i nadaje sie praktycznie tylko na asfalt chodz tez nie zawsze
Future TERYTORIUM126p Member -- Oddzial 100-lica


http://s2.metaldamag....php?uid=147129



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.