plyn hamulcowy dot-3 a dot-4
Started By
scandaL
, 11 mar 2007 11:40
15 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
Napisany 11 marca 2007 - 11:40
czy jest sens/roznica uzycia w parchu dot-4? bo na razie mam dot-3 ale buteleczka 4 kosztuje chyba 12zl wiec zastanawialem sie czy by do Zomo nie wplac 4.
EDIT:
dodam jeszcze, ze nie bede na razie zakladal tarczowek moze w wakacje, ale to moze..
na fastach znalalem cos takiego:
"Owszem - płyn dot 4 ma wyższą temperaturę wrzenia ( stąd zalecany jest do hamulców tarczowych . Z racji ich większej skuteczności - osiągane przez hamulce temperatury są znacznie wyższe . Natomiast , jak zawsze - odbywa się to na zasadzie : coś za coś . W zamian za swoje właściwości płyn jest bardziej higroskopijny ( chłonie wilgoć z powietrza ) . A w związku z tym w miarę upływu czasu jego temperatura wrzenia spada ( często poniżej temperatur płynów klasy Dot 3 ! ) Dlatego zaleca się wymianę płynów hamulcowych co conajmniej 2 lata . Tylko kto o tym pamięta ? "
niby moznaby juz zamknac temat zanim sie jeszcze zaczal ale interesuja mnie jeszcze inne zdania na ten temat. moze ktos z was jezdzil na dot-3 i zmienil na 4?
EDIT:
dodam jeszcze, ze nie bede na razie zakladal tarczowek moze w wakacje, ale to moze..
na fastach znalalem cos takiego:
"Owszem - płyn dot 4 ma wyższą temperaturę wrzenia ( stąd zalecany jest do hamulców tarczowych . Z racji ich większej skuteczności - osiągane przez hamulce temperatury są znacznie wyższe . Natomiast , jak zawsze - odbywa się to na zasadzie : coś za coś . W zamian za swoje właściwości płyn jest bardziej higroskopijny ( chłonie wilgoć z powietrza ) . A w związku z tym w miarę upływu czasu jego temperatura wrzenia spada ( często poniżej temperatur płynów klasy Dot 3 ! ) Dlatego zaleca się wymianę płynów hamulcowych co conajmniej 2 lata . Tylko kto o tym pamięta ? "
niby moznaby juz zamknac temat zanim sie jeszcze zaczal ale interesuja mnie jeszcze inne zdania na ten temat. moze ktos z was jezdzil na dot-3 i zmienil na 4?
#2 OFFLINE
Napisany 11 marca 2007 - 12:15
Ja na DOT3 smigam.. ale u mnie to juz wymienic trzeba dawno ale nie ma kiedy jak wiadomo Zomo bedzie ostrzej uzywane chyba tak ?? to bym zalal 4 .. w sumie różnica w cenie nie jest duza a skutecznosc moze sie poprawic.. hamulce nie bedą "puchły" tak szybko..
#3 OFFLINE
Napisany 11 marca 2007 - 12:37
no chyba tak zrobie
jedyny jak na razie minus to:
"A w związku z tym w miarę upływu czasu jego temperatura wrzenia spada ( często poniżej temperatur płynów klasy Dot 3 ! ) Dlatego zaleca się wymianę płynów hamulcowych co conajmniej 2 lata . Tylko kto o tym pamięta ? "
tylko ze to kazdy plyn, czy dot3 czy dot4 czy 5.1 powinno sie wymieniac co 2 lata
jedyny jak na razie minus to:
"A w związku z tym w miarę upływu czasu jego temperatura wrzenia spada ( często poniżej temperatur płynów klasy Dot 3 ! ) Dlatego zaleca się wymianę płynów hamulcowych co conajmniej 2 lata . Tylko kto o tym pamięta ? "
tylko ze to kazdy plyn, czy dot3 czy dot4 czy 5.1 powinno sie wymieniac co 2 lata
#5 OFFLINE
Napisany 11 marca 2007 - 18:28
Paweł zainwestuj w dot 5.1
osobiscie w maluchu zadko uzywałem hamulca ale w rowerze pae razy zagotowałem dot 4 a ja zrowerem waze tylko 100kg no i predkosci mniejsze
osobiscie w maluchu zadko uzywałem hamulca ale w rowerze pae razy zagotowałem dot 4 a ja zrowerem waze tylko 100kg no i predkosci mniejsze
#10 OFFLINE
Napisany 17 marca 2007 - 18:41
czemu ma byc za dobry do bebnow
bembny sie nie grzeja??
na bebnach łatwiej zagotowac płyn jedzac szybko niz na tarczowych
bembny sie nie grzeja??
na bebnach łatwiej zagotowac płyn jedzac szybko niz na tarczowych
#12 OFFLINE
Napisany 17 marca 2007 - 23:05
Qulek
zamiast zakładac szczeki mozesz sobie załozyc dociete na wymiar dembowe klocki
montowanie szczek ferrodo i alu bebnow to tez przerost formy nad trescia
zamiast zakładac szczeki mozesz sobie załozyc dociete na wymiar dembowe klocki
montowanie szczek ferrodo i alu bebnow to tez przerost formy nad trescia
#13 OFFLINE
Napisany 18 marca 2007 - 12:06
zamiast zakładac szczeki mozesz sobie załozyc dociete na wymiar dembowe klocki
Nie popadajmy ze skrajności w skrajność..
montowanie szczek ferrodo i alu bebnow to tez przerost formy nad trescia
no jesli ktos nie chce np. zakładać tarczówek to dobry pomysł.... ale wg. mnie (nikomu nie każe sie z tym zgadzać) do zwykłych maluchowych bebnów i zwykłych szczek po 30z za komplet na oś to bez sensu ładowac dot 5.1 ktory jest płynem opisywanym jako "sportowy" i raczej jego pełnych walorów nie wykorzystaszz na takim układzie hamulcowym....
#14 OFFLINE
Napisany 18 marca 2007 - 13:37
no widzisz tylko z tego co pamietam to Paweł ma zlozone szczeki ferrodo
a jezeli nie zakladac sportowych rzeczy do maluszka
to amory bilsteina, fotele kubełkowe , pasy szelkowe , kierownice , opony, wydechy ,wałki rozrzadu musiały by isc w odstawke
bo sa to produkty jak by nie patrzec z oznaczeniem ''sportowe''
a jezeli nie zakladac sportowych rzeczy do maluszka
to amory bilsteina, fotele kubełkowe , pasy szelkowe , kierownice , opony, wydechy ,wałki rozrzadu musiały by isc w odstawke
bo sa to produkty jak by nie patrzec z oznaczeniem ''sportowe''
#15 OFFLINE
Napisany 18 marca 2007 - 13:43
Jezu czemu ciągle latasz po skrajnosciach i na sile starsza sie mnie przekonać.. mówie ze to moje zdanie i nie musisz sie z nim zgadzac ...
Moim zdaniem akurat jedynym sensownym polepszeniem h-cy w malcu (przód) są tarcze... wiadomo ze na szuterek czy snieg czy sliskie nawierzchnie ciężko sie hamuje bo sa zbyt skuteczne (zdanie 5Turbo - rozmawiałem z nim na superoesie o tym) ...
Moim zdaniem akurat jedynym sensownym polepszeniem h-cy w malcu (przód) są tarcze... wiadomo ze na szuterek czy snieg czy sliskie nawierzchnie ciężko sie hamuje bo sa zbyt skuteczne (zdanie 5Turbo - rozmawiałem z nim na superoesie o tym) ...
#16 OFFLINE
Napisany 18 marca 2007 - 17:16
ja nie staram sie Ciebie przekonac
tylko ja rozmuje troche inaczej
skoro ma dobry silnik (od Porthosa) dobre szczeki ktore sa duzo skuteczniejsze od tanich zamienikow , to czemu ma nie lac dot5.1 ktory w jakim niewielkim stopniu poprawi sprawnosc hamulca
Twoim uzasadnieniem jest tylko to zeby nielac bo toobie jest nie potrzebny
a co do tarczy to powiem ci tylko ze sa duzo bardziej skuteczne zaciski pasujace do jazma i tarczy DF czy poloneza
ale to juz taka mała tajemnica
a i nie myl skutecznosci z moca hamowania
bo skuteczny hamulec ma moc i modulacje i jest dobry na kazdym podlozu
mocny hamulec jest tylko mocny i działa w systemie 0-1 i nadaje sie praktycznie tylko na asfalt chodz tez nie zawsze
tylko ja rozmuje troche inaczej
skoro ma dobry silnik (od Porthosa) dobre szczeki ktore sa duzo skuteczniejsze od tanich zamienikow , to czemu ma nie lac dot5.1 ktory w jakim niewielkim stopniu poprawi sprawnosc hamulca
Twoim uzasadnieniem jest tylko to zeby nielac bo toobie jest nie potrzebny
a co do tarczy to powiem ci tylko ze sa duzo bardziej skuteczne zaciski pasujace do jazma i tarczy DF czy poloneza
ale to juz taka mała tajemnica
a i nie myl skutecznosci z moca hamowania
bo skuteczny hamulec ma moc i modulacje i jest dobry na kazdym podlozu
mocny hamulec jest tylko mocny i działa w systemie 0-1 i nadaje sie praktycznie tylko na asfalt chodz tez nie zawsze
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Wymiana przewodów hamulcowych |
Mechanika | kalosh |
|
|
|
płyn hamulcowy, a przewody, uszczelki, tłoczki itp |
Mechanika | marekti |
|
|
|
cylinderek hamulcowy |
Mechanika | TOMALO |
|
|
|
układ hamulcowy problem |
Mechanika | kulfonek555 |
|
|
|
Układ hamulcowy |
Mechanika | poloska |
|
|