halogeny - podlaczenie; policja
Started By
JojO
, 20 lut 2007 22:39
57 odpowiedzi na ten temat
#9 OFFLINE
Napisany 14 września 2007 - 16:50
Podepnę się pod temat.
Otóż ostatnio trochę mniej jeżdżę bobem, bo mam drugie auto, ale dwa dni temu miałem przejażdżkę. Było bardzo mokro. Odpalił bez problemu (ładowałem akumulator dwa dni wcześniej), pojechałem po kumpelę, następnie po kumpla (jechaliśmy na bilard). Zatrzymałem się w umówionym miejscu i wyłączyłem silnik. Przy okazji przetarłem szybki z wody. I gdy odpaliłem silnik, następnie odczekałem chwilę i dodałem gazu. Światła zaczęły mocniej świecić, dwa razy mrugnęły ostrym niebieskim światłem (coś jak z lampy błyskowej) i poszły się je**ć. Zostały mi postojowe (sprawdziłem bezpieczniki). Nigdy tak się nei działo. Oczywiście czasami jak wciskałem pedał gazu to się jaśniej robiło, ale nie aż tak, żeby żarówki wywalało... I teraz dwa pytania:
Co mogło być powodem przepalenia żarówek?
I jakie żarówki kupić? (Wiem, że H4 ale nic więcej. Czy mogą być?)
Otóż ostatnio trochę mniej jeżdżę bobem, bo mam drugie auto, ale dwa dni temu miałem przejażdżkę. Było bardzo mokro. Odpalił bez problemu (ładowałem akumulator dwa dni wcześniej), pojechałem po kumpelę, następnie po kumpla (jechaliśmy na bilard). Zatrzymałem się w umówionym miejscu i wyłączyłem silnik. Przy okazji przetarłem szybki z wody. I gdy odpaliłem silnik, następnie odczekałem chwilę i dodałem gazu. Światła zaczęły mocniej świecić, dwa razy mrugnęły ostrym niebieskim światłem (coś jak z lampy błyskowej) i poszły się je**ć. Zostały mi postojowe (sprawdziłem bezpieczniki). Nigdy tak się nei działo. Oczywiście czasami jak wciskałem pedał gazu to się jaśniej robiło, ale nie aż tak, żeby żarówki wywalało... I teraz dwa pytania:
Co mogło być powodem przepalenia żarówek?
I jakie żarówki kupić? (Wiem, że H4 ale nic więcej. Czy mogą być?)
Nie bój się zmiany na lepsze...
#10 OFFLINE
Napisany 04 listopada 2007 - 13:14
Co mogło być powodem przepalenia żarówek?
zwarcie skoro mówisz że mokro było
Ja też sie pod temat podepne
mam zamiar w zderzak zamontowac prostokątne halogeny z Cinkieta i pytanie brzmi jak podłaczyć kabelki czy osobno pod akumulator i wyłącznik, czy może zmostkowac je z długimi ??
jak nie idzie młotkiem weź większy :D
#11 OFFLINE
Napisany 04 listopada 2007 - 13:35
Osobno i najlepiej na przekaźniku.
#14 OFFLINE
Napisany 04 listopada 2007 - 17:28
skąd ten przekaźnik wziąsć
Kupić powiesz w motoryzacyjnym, że chcesz przekaźnik do włączania halogenów to Ci dadzą
i jaki??
Jak powiesz do czego to Ci doradzą może być taki jak do długich w maluszku
Jak będziesz miał przekaźnik i kable to Ci napiszę jak podłączyć bo teraz nie mam czasu
Np. taki
ale może być też z czterema nóżkami
#17 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2007 - 11:18
Światła dzienne:
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:
Symetrycznie względem osi pojazdu
Na równej wysokości
Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego
Ponadto minimalna powierzchnia świecenia lampy musi być ≥40cm², a połączenie elektryczne ma zapewniać równoczesne świecenie tylnych świateł pozycyjnych. W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone.
Światła drogowe:
Dla pojazdu samochodowego, z wyjątkiem motocykli światła drogowe mogą być 2 lub 4 (jest jeszcze warunek o światłach chowanych, ale Ciebie on chyba nie dotyczy? a jeśli tak to doczytasz), barwa biała lub żólta selektywna, mają byc umieszczone z przodu w taki sposób, aby wysyłane światło nie olśniewało kierującego bezpośrednio lub przez odbicie od elementu pojazdu, muszą mieć obowiązkowy niemigający kontrolny sygnał działania barwy niebieskiej, powinny być włączane wszystkie jednocześnie lub parami, przełączenie świateł mijania na światła drogowe musi powodować włączenie co najmniej jednej pary świateł drogowych, przełączenie świateł drogowych na światła mijania musi powodować wyłączenie wszystkich świateł drogowych, powinny oświetlac droge przed pojazdem na co najmniej 100 m przy nirmalnej przejrzystości powietrza, no i jak sa 4 to jedna para może zmieniać swe ustawienie w zależności od kąta ustawienia kierownicy...
podstawa Dz.U. Nr 32, z 2003 r. poz. 262 (załącznik nr6)
Tu macie link'a:
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:
Symetrycznie względem osi pojazdu
Na równej wysokości
Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego
Ponadto minimalna powierzchnia świecenia lampy musi być ≥40cm², a połączenie elektryczne ma zapewniać równoczesne świecenie tylnych świateł pozycyjnych. W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone.
Światła drogowe:
Dla pojazdu samochodowego, z wyjątkiem motocykli światła drogowe mogą być 2 lub 4 (jest jeszcze warunek o światłach chowanych, ale Ciebie on chyba nie dotyczy? a jeśli tak to doczytasz), barwa biała lub żólta selektywna, mają byc umieszczone z przodu w taki sposób, aby wysyłane światło nie olśniewało kierującego bezpośrednio lub przez odbicie od elementu pojazdu, muszą mieć obowiązkowy niemigający kontrolny sygnał działania barwy niebieskiej, powinny być włączane wszystkie jednocześnie lub parami, przełączenie świateł mijania na światła drogowe musi powodować włączenie co najmniej jednej pary świateł drogowych, przełączenie świateł drogowych na światła mijania musi powodować wyłączenie wszystkich świateł drogowych, powinny oświetlac droge przed pojazdem na co najmniej 100 m przy nirmalnej przejrzystości powietrza, no i jak sa 4 to jedna para może zmieniać swe ustawienie w zależności od kąta ustawienia kierownicy...
podstawa Dz.U. Nr 32, z 2003 r. poz. 262 (załącznik nr6)
Tu macie link'a:
#18 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2007 - 12:31
Wszystko jasne Tylko my rozmawiamy o dodatkowych światłach drogowych, a ty podałeś przepisy o światłach drogowych montowanych seryjnie.
#20 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2007 - 13:23
Mandolinaczy może jesteś po gimnazjum?
Najpierw podałem przepisu odośnie umiejscowienia świateł (w jakich odległościach jak wysoko itd.), Potem napisalem jak mają być podłączone, z którymi światłami mają się wyłączać równolegle.
Nie ma osobnych przepisów odnośnie świateł dalekosiężnych. Zastosujesz te wytyczne o których mówią te przytoczone przeze mnie cytaty i nie ma prawa się polcja przyczepić.
Pracowałem na stacji diagnostycznej i musiałem się tego nauczyć.
Szkoda tylko że nie zrobilem sobie uprawnień ale to inna bajka .
Najpierw podałem przepisu odośnie umiejscowienia świateł (w jakich odległościach jak wysoko itd.), Potem napisalem jak mają być podłączone, z którymi światłami mają się wyłączać równolegle.
Nie ma osobnych przepisów odnośnie świateł dalekosiężnych. Zastosujesz te wytyczne o których mówią te przytoczone przeze mnie cytaty i nie ma prawa się polcja przyczepić.
Pracowałem na stacji diagnostycznej i musiałem się tego nauczyć.
Szkoda tylko że nie zrobilem sobie uprawnień ale to inna bajka .
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Halogeny |
Stylistyka | Bartnow |
|
|
|
Jakie halogeny |
Stylistyka | benekpunk |
|
|
|
Halogeny dalekosiężne |
Car Audio i elektronika | Mat |
|
|
|
halogeny soczewki |
Stylistyka | Kaik |
|
|
|
Jak rozebrać halogeny |
Stylistyka | LelonSBL |
|
|