Skocz do zawartości


Zdjęcie

rejestracja


52 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 24 marca 2012 - 22:37

To już zależy od diagnosty, ale raczej powinien być papier potwierdzający zakup takiego silnika, może być zwykła umowa kupna sprzedaży, w celu potwierdzenia, że nie jest kradziony.

#42 OFFLINE   incognito

incognito

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
    • :

Napisany 24 marca 2012 - 22:49

Jasna sprawa. Wierzę na słowo i dzękuję za konkretną odpowiedź ;] Zostało mi kupić motór i pobawić się spawarką =)

#43 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 24 marca 2012 - 23:00

dokładne dane i typ silnika np. z fiata punto 1.2mpi to 176a8000 1243ccm 54kW do tego jakiś dowód.zakupu. U mnie diagnosta sprawdził tylko czy numery nie były przebijane i obejrzał mocowania silnika

#44 OFFLINE   Mroziu126p

Mroziu126p

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 605 postów
    • Time Online: 5g 20m 25s

Napisany 24 marca 2012 - 23:17

tez chetnie sie dowiem ;)
1989 Polski Fiat 126 BIS 700 sleeper

#45 OFFLINE   policjant

policjant

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 1 postów
    • :

Napisany 14 maja 2012 - 17:35

A jest tu może ktoś z Poznania, który zna jakąś SKP, w której przeszedł takie badanie bezproblemowo?

#46 OFFLINE   Magic

Magic

    Master

  • Member
  • 1 474 postów
    • Time Online: 1d 6g 12m 32s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 10 czerwca 2012 - 09:50

A teraz trochę pytanie z innej beczki. Kupiłem malucha i go normalnie nie rejestrowałem na siebie tylko opłaciłem umowę, zrobiłem aneks od ubezpieczenia i teraz jest pomysl zrobienia swapa. Jak to później jest z legalizacja tego? silnik będzie kupiony od znajomego który auto miał po wypadku i go wyciągnął. I co będzie potrzebne aby to było jakoś legalnie?

#47 OFFLINE   Michalbtm

Michalbtm

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 74 postów
    • Time Online: 17g 24m 14s

Napisany 10 czerwca 2012 - 11:11

mam pytanko na temat, czy do rejestracji swapa potrzebna mi bedzie faktura zakupu silnika ??
podejrzewam ze jakis dokument na silnik beda chcieli tak czy nie ??

#48 OFFLINE   Damiano

Damiano

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 357 postów
    • Time Online: 5g 43s

Napisany 10 czerwca 2012 - 11:22

umowa kupna sprzedaży będzie potrzebna:) możesz spisać z jakimś kolegą i tyle :)
Nie ważne czym, ale jak jeździsz...

Dodany obrazek

#49 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 10 czerwca 2012 - 12:46

Co kraj to obyczaj, z tego co czytałem to jestem jedną z osób które były potraktowane najłagodniej jak się da. W moim przypadku diagnosta tylko chciał dowód zakupu silnika.

Tomek musiał chyba całą papierologię łącznie z rzeczoznawcą załatwiać, musiał mieć też fakturę z warsztatu który rzekomo wykonał przeróbkę.

#50 OFFLINE   Magic

Magic

    Master

  • Member
  • 1 474 postów
    • Time Online: 1d 6g 12m 32s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 10 czerwca 2012 - 18:09

A odnośnie umowa kupna-sprzedaży identyczna jak do samochodu tzn coś w tym stylu. no i co trzeba dokładnie w niej wypisać. Pytam bo jestem blady w papierach. Dodatkowo silnik nie będzie z rodziny fiata ale to raczej nie ma znaczenia. I z tego co się już dowiadywałem nie ma możliwości w mojej okolicy zrobić takiego badania bo diagnosta nie chce się tego podjąć. Więc co radzicie zrobić? Wybrać się do Łodzi na którąś ze stacji co takie rzeczy przechodzą?

#51 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 10 czerwca 2012 - 19:10

w łodzi pójdzie tam gdzie ja robiłem i guti, ul. Demokratyczna okolice CZMP

#52 OFFLINE   Magic

Magic

    Master

  • Member
  • 1 474 postów
    • Time Online: 1d 6g 12m 32s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 10 czerwca 2012 - 21:36

No to jak Guti-emu przeszło to to też chyba przejdzie :D (Bez obrazy oczywiście ;P )

#53 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 22 sierpnia 2012 - 11:04

Mi udało się zarejestrować swapa bez żadnego załatwiania po znajomościach, bez "załączników" dla diagnosty itp.

Z gotowym swapem udajesz się do pana rzeczoznawcy. Ogólnie to jest osoba, która podbije Ci nawet to, że masz złote klamki i dywaniki z dywanu perskiego, ale jego opinia jest niezbędna do późniejszej rejestracji w wydziale komunikacji. On po prostu za to bierze pieniądze. Jako ciekawostkę powiem wam, że mam nawet zaopiniowane hamulce tarczowe, więc nie muszę cudować z ich zakładaniem na przeglądy. Po prostu są uwzględnione.

krok 2: jedziesz do OKRĘGOWEJ stacji kontroli pojazdów. Tu wszystko leży w rękach diagnosty. Jeśli się w ogóle podejmie przeglądu, to może się czepiać wszystkich szczegółów. Najpierw czepiali mi się ruszającej się ściany grodziowej, tam gdzie jest kolumna kierownicza, później emisji spalin, a na końcu już wszystko przeszło bez problemu. Oczywiście resztę (kierownicę, fotele, pasy) przywróciłem na ten czas do pełnej serii.

krok 3: idziesz z opinią rzeczoznawcy, przeglądem technicznym, umową k/s oraz dokumentem zakupu silnika z jego numerem (u mnie to było wymagane) i teraz wszystko zależy również od szefa wydziału komunikacji czy Ci to puści, czy nie. U mnie w Jeleniej Górze w "miejskim" wydziale komunikacji by to nie przeszło bo naczelnik wydziału wychodzi z założenia, że skoro czegoś nie wyprodukowała fabryka, to zarejestrować już nie wolno. Na szczęście mieszkam na wiosce przy mieście, więc mnie dotyczył "wiejski" wydział komunikacji i tak już nie było żadnych problemów. :)



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.