Skocz do zawartości


Wszystko o odmie i korkach


41 odpowiedzi na ten temat

#21 Gość_Demon126p_*

Gość_Demon126p_*
  • Guests

Napisany 20 grudnia 2006 - 12:41

Więc wychodzi na to że tłumik płomieni służy tylko do zatrzymania płomienia z dolotu jeśli taki sie wydobywa,a nie jak jeden taki tu myśli że ze skrzyni korbowej,bo tam nie ma gdzie ogien sie wytworzyc.Myśle że wy z tym ogniem w dolocie powinniście coś zrobic,bo przy dobrym ustawieniu zapłonu nie powinno strzelac w gazior :)

#22 OFFLINE   Jacq

Jacq

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 958 postów
    • Time Online: 10m 5s

Napisany 20 grudnia 2006 - 12:55

cicho, cicho Demon :wink: Rogal szuka tej książki :P
Dodany obrazek

#23 OFFLINE   rOgaL

rOgaL

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 095 postów
    • Time Online: 3m 39s

Napisany 20 grudnia 2006 - 12:56

spokjnie znajde nie panikowac a jak nie to przyznam wasza racje co do plomyczkow ;]
Happy Hardcor and i feel goOd
Dodany obrazek

#24 OFFLINE   Numen

Numen

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 437 postów
    • Time Online: 20m 53s

Napisany 20 grudnia 2006 - 13:58

Więc wychodzi na to że tłumik płomieni służy tylko do zatrzymania płomienia z dolotu jeśli taki sie wydobywa,a nie jak jeden taki tu myśli że ze skrzyni korbowej,bo tam nie ma gdzie ogien sie wytworzyc.Myśle że wy z tym ogniem w dolocie powinniście coś zrobic,bo przy dobrym ustawieniu zapłonu nie powinno strzelac w gazior :)


no to w sumie chyba bardziej racjonalna wersja, ale żeby te płomienie dochodziły aż do pokrywy zaworów?? hmm
Kiedy deszcz nie pada i wody coraz mnie... co mówię na to ja? KONEWKA :D Dodany obrazek
http://www.terytoriu..._vehicle&CID=48 GŁOSOWAĆ!

#25 OFFLINE   rOgaL

rOgaL

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 095 postów
    • Time Online: 3m 39s

Napisany 20 grudnia 2006 - 14:25

Numi to jest tylko maluch :D wszystkeigo mozna sie spodziewac :D

Apropo samozaplonu to na www.fiat126p.pl/forum kiedys czytalem ze ktos przegrzal silnik i jakims magicznym sposobem zapalil sie mu olej ile w tym prawdy to nie wiem czy to wogle jest wykonalen ale jacys znawcy tematu sie tam wypowaidali ze niby sie da...
Happy Hardcor and i feel goOd
Dodany obrazek

#26 Gość_Demon126p_*

Gość_Demon126p_*
  • Guests

Napisany 20 grudnia 2006 - 16:30

Na tym forum jest dużo pseudo znawców :P
Olej ma bardzo dużą temperature zapłonu.Ja raz zapaliłem na warsztatach jak hartowałem mieczyk.Temperatura mieczyka wynosiła jakieś 500-600 oC.

#27 OFFLINE   rudi88

rudi88

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 57 postów
    • :

Napisany 20 grudnia 2006 - 19:42

jaki mieczyk? hem?
jakies sredniowiecze czy moze cos z celtow i rzymu?
mozesz nazywac mnie bratem diabla i nienawidziec jesli chcesz, mozesz mowic ze jestem zlem lecz nigdy nie zmienisz mnie.

#28 Gość_Demon126p_*

Gość_Demon126p_*
  • Guests

Napisany 20 grudnia 2006 - 20:46

Nordycki typu sax.Leży jeszcze u mnie.Kiedyś sie bawiłem w takie coś jak drużyna wikingów.
Sory za OT :D

#29 OFFLINE   Jacq

Jacq

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 958 postów
    • Time Online: 10m 5s

Napisany 20 grudnia 2006 - 21:08

:D Demon dajesz foto!!!!
Ciesze się że bawiłeś się w wikingów a nie np. w indian jak co po nie którzy. Trzeba przybliżać ludziom, że istniało coś przed podłą zarazą zwaną chrześcijaństwem

Sorry za OT :P
Dodany obrazek

#30 Gość_Demon126p_*

Gość_Demon126p_*
  • Guests

Napisany 20 grudnia 2006 - 21:13

Jacq załóż temacik w hyde parku to pogadamy sobie i porobie foto :D

#31 OFFLINE   chemik143

chemik143

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 96 postów
    • Time Online: 47m 52s

Napisany 06 lipca 2008 - 19:49

Jeśli wszystko o odmie to wszystko:

Odma ma na celu wyrównanie ciśnień w skrzyni korbowej z ciśnieniem zewnętrznym, ponieważ jak wiadomo dwa tłoczki w maluszku przesuwają sie równolegle i co każdy obrót następuje zassanie i wypuszczenie powietrza. Jak wiadomo, pod korkiem znajduje sie zaworek na sprężynce, który podnosi się kiedy powietrze wylatuje ze skrzyni korbowej. podczas zasysania powietrza zaworek nieco przeszkadza przy powrocie powietrza co ma na celu utrzymanie lekkiego podciśnienia w skrzyni korbowej i zapobieganie wyciekom oleju co jednak chyba sie nie sprawdza. Co do opowieści o zaworku to na 100% pewny nie jestem, ale tak to zapamiętałem.

Tłumik płomieni już został omówiony - ma zapobiec zapłonowi par oleju.

Wiadomo, że bardzo często leje sie olej spod wężyka odmy i polecam użycie opasek zaciskowych za złotówkę, a przynajmniej silnik czysty.

W książce znalazłem dość kontrowersyjną informację, że wylatujące powietrze z odmy niejako wpycha powietrze do cylindrów ponieważ 2 tłoki przesuwając się w dół wpychają powietrze tylko do jednego cylindra co powoduje nadciśnienie w dolocie <--- to są dane książkowe za które dostałem ochrzan na innym forum... Na logikę sie zgadza, ale z tego wynika że mamy mini turbo.

#32 OFFLINE   Numen

Numen

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 437 postów
    • Time Online: 20m 53s

Napisany 29 września 2008 - 15:49

jak wiadomo dwa tłoczki w maluszku przesuwają sie równolegle i co każdy obrót następuje zassanie i wypuszczenie powietrza.


A w DFie są cztery, machają po dwa naprzemian i dalej jest odma. Ma sens to co piszesz, ale tak czy owak inne silniki tez potrzebują takiego odpowietrzenia. No 2 suwom to raczej dynda hhehe
Kiedy deszcz nie pada i wody coraz mnie... co mówię na to ja? KONEWKA :D Dodany obrazek
http://www.terytoriu..._vehicle&CID=48 GŁOSOWAĆ!

#33 OFFLINE   wilu105

wilu105

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 45 postów
    • :

Napisany 09 lutego 2012 - 21:30

Panowie nie mam pojęcia nad czym debatujecie. Odma misi być i w odmie powinien być taki druciany pędzelek. W skrzyni korbowej wytwarzają się gazy z rozgrzanego oleju i przedmuchów pierścieni i prowadnic zaworowych. ( i nie chodzi o zużyty silnik) Jeżeli zatkacie odmę to wypchnie wam jakieś uszczelnienie ( zimering lub uszczelkę). A jeżeli nie będzie tego pędzelka to wtedy opary nie skraplają na nim oleju i dostaje się on do filtra powietrza. Można odpiąć odmę od filtra i zamontować na tym gumowym wężu filtr powietrzny tuningowy z motoroweru. A tamtą dziurę w pokrywie filtra powietrza wtedy zatkać.

#34 OFFLINE   motokrzych

motokrzych

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 477 postów
    • Time Online: 2d 19g 41m 10s

Napisany 13 marca 2013 - 19:05

Tak sobie czytam wasze posty i chciałem, was tylko uświadomić, że odma ma również właściwości smarownicze.

:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

Mgiełka oleju wydobywa się z odmy i wpada przez gaźnik do cylindrów smarując pierwszy pierścień.

moim zdaniem osoby likwidujące tą możliwość dosmarowania silnika są :crazy: mało świadome tego faktu i dobrze by było aby sobie to uświadomiły.
Dodany obrazekDodany obrazek

chomik: motokrzych40
516-410-545 (proszę raczej o sms)
Lokalizacja Nowy Sącz małopolska
Dodany obrazek

Na sprzedaż chromowane częci
na chomiku mam to co sprzedaję;)

#35 OFFLINE   ananas

ananas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 593 postów
    • Time Online: 1d 4g 48m 27s

Napisany 13 marca 2013 - 21:51

że odma ma również właściwości smarownicze.

:shock:

#36 OFFLINE   motokrzych

motokrzych

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 477 postów
    • Time Online: 2d 19g 41m 10s

Napisany 13 marca 2013 - 21:55

SMARUJĄCE*

#37 OFFLINE   pony007

pony007

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
    • Time Online: 2d 19g 9m 44s

Napisany 14 czerwca 2013 - 10:30

Piszecie tu takie rzeczy, że aż się robi przykro... w sumie wypowiadał się nie będę, poczytajcie trochę książek, bo wiedza z internetu jest wiedzą ogółu, powielających mity.


Kolejny detal do mojego 126p.

Jest wiele rozwiązań tego detalu - wystarczy wpisać w google OIL CATCH TANK.

Ja się jakoś szczególnie tym nie zamartwiałem, ale nie znoszę odmy która prowadzi do kolektora ssącego (brudzi gaźnik) no i nie chciałem stosować prowizorki w postaci butelki 8) .

W domu od lat szwendała się rura z poliwęglanu fi 50mm. Postanowiłem ją wykorzystać.

Korzystając z dostępu do tokarki, zakupiłem kęs pręta aluminiowego fi 60mm, zaworek kulowy 1/4 oraz filtr powietrza. Będę musiał jeszcze kupić króciec na wąż 16mm i wkręcić go z boku rury.

Please Login or Register to see this Hidden Content


Please Login or Register to see this Hidden Content


Please Login or Register to see this Hidden Content


Zatoczyłem odpowiednie końcówki:

Please Login or Register to see this Hidden Content


Please Login or Register to see this Hidden Content


Please Login or Register to see this Hidden Content



I wyszło coś takiego:

Please Login or Register to see this Hidden Content



#38 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 08 sierpnia 2014 - 16:11

Takie pytanie - co to za patent na odmę? To ten wspomniany Oil Catch Tank?

C33495587_10.jpg

asil.jpg

I jak jest z zapachem oleju zgromadzonym w tym zbiorniku, czuć go czy nie?

Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg


#39 OFFLINE   Hoffman9

Hoffman9

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 115 postów
    • Time Online: 7d 58m 49s

Napisany 08 sierpnia 2014 - 20:04

Ja u siebie wybrałem takie rozwiązanie.

D1S-008_oil_catch_can_2.jpg

Jak komuś zależy na estetycznym wyglądzie to polecam.



#40 OFFLINE   zolwik

zolwik

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 postów
    • Time Online: 4g 24m 11s

Napisany 26 sierpnia 2015 - 11:12

Pony007 Możesz podesłać foty juz po montażu i oczywiście wady i zalety. Ps. Przepraszam za odkopanie starego tematu.



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.