Skocz do zawartości


Zdjęcie

po wymianie opon cos mi stuka/wali


10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   scandaL

scandaL

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 540 postów
    • :

Napisany 04 grudnia 2006 - 14:20

przed chwila bylem na wymienia opon na zimowe
juz po wymianie, wyjezdzajac na ulice zaczelo mi zajebiscie walic (na 90% z przodu) a hamujac czulem tez walenie na pedale
tak wiec wrocilem do zakladu, gosc mi tylko lekko (na tyle ile sie jeszcze dalo) dokrecil kolka i jak wyjechalem to juz nie slychac walenia podczas jazdy (pewnie jakby nie halas od silnika [nie mam kanapy] to byloby slychac, ale wczesniej nawet przy halasie slyszalem stukanie)
jak hamuje to wtedy slychac walenie i tak samo czuc na hamulcu, ale juz przy skrecaniu w prawo przestaje i jest wszystko git

co to moze byc??

to co jeszcze zauwazylem to
1. mam (ale tez i mialem wczesniej, na letnich, kiedy nic nie walilo) luz na lozysku od zwrotnicy
2. mam zle ustawiona zbierznosc :roll: jak lewe kolo jest prosto to prawe troche /
tylko ze wczesniej tego nie bylo! wiec nie wiem, czy przypadkiem jak typ mi zdejmowal kolo i zajebal zeby odskoczylo to nie zjebal czegos

czy ktoras z tych dwoch rzeczy moze byc powodem??
jak stalem na parkingu i zaczalem ruszac przednimi kolami to fakt, czuc luzy (na bank nie zwrotnice) i "czulem" tez jakby takie stukanie.
  • jibjabst lubi to

#2 OFFLINE   Qulek

Qulek

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 206 postów
    • :

Napisany 04 grudnia 2006 - 14:23

Możliwe ze łożysko masz juz dosc zużyte i gosc przy zdejmowaniu koła jak to zawsze udeżają w nie) poprostu je "ruszl" i zaczeło sie odzywać..

A przypomniało mi sie jeszcze ze kiedys pry zdejmowaniu bebnów (lekko zwiazane), po ponownym ich założeniu okazało sie ze sruba do kół była za długa !! i waliła i tukła sie podczas jazdy a przy hamowaniu jeszcze bardziej.. zobacz śruby czy ktoras nie jest obtarta ..
  • jibjabst lubi to

#3 OFFLINE   scandaL

scandaL

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 540 postów
    • :

Napisany 04 grudnia 2006 - 14:34

nie,srud nie podmienili bo lezaly tuz przy aucie
jak znajde czas to wymienie lozyska
a do tego czasu po prostu nie bede jezdzic
  • jibjabst lubi to

#4 OFFLINE   Qulek

Qulek

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 206 postów
    • :

Napisany 04 grudnia 2006 - 14:45

No u mnie tez srub nie podmieniałem.. poprostu dziwnie okazały sie za dlugie same z siebie.. znaczy jedna..ale wyraznie sie tlukła ..

#5 OFFLINE   scandaL

scandaL

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 540 postów
    • :

Napisany 04 grudnia 2006 - 15:17

jutro z rana pojde wymienic lozyska to sie zobaczy. mam nadzieje ze to to ale chyba raczej tak, bo jak pisalem wczesniej, jak ruszam kolem to czuc i slychac takie walenie, co przypomina mi te podczas jazdy

#6 OFFLINE   Kjub

Kjub

    Master

  • Validating
  • PipPipPipPipPip
  • 847 postów

Napisany 04 grudnia 2006 - 15:51

Pierwszym powodem może być nie dokręcona śruba.
Dwa do właśnie za długa śruba.
Też tak kiedyś miałem, ale przeszło samo :)
Dodany obrazek

#7 OFFLINE   qdlaty

qdlaty

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 31 postów
    • :

Napisany 04 grudnia 2006 - 17:15

Dwa do właśnie za długa śruba.
Też tak kiedyś miałem, ale przeszło samo :)


hm... do autora postu - za dluga śruba, zawadza o ktorys z elementów układu hamulcowego - kiedys nawet przygladalem sie co to, ale juz nie pamietam.

Osobiście nie zostawiłbym tego aż przejdzie samo, bo to sie o nieszczęście prosi.
pzd c.

#8 OFFLINE   Qulek

Qulek

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 206 postów
    • :

Napisany 04 grudnia 2006 - 20:24

Ja musiałem delikatnie sruby szlifiereczką podciąc :)

#9 OFFLINE   scandaL

scandaL

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 540 postów
    • :

Napisany 05 grudnia 2006 - 11:02

no i maly zonk..
z prawej str naketka od mocowania piasty byla prawie calkowicie odkrecona a z lewej poluzowana.. ostatnio jak wymienialem zwrotnice musialem z Seba zle ja nabic
przy okazji wymienilem lozyska zewn i juz nie ma luzow :)

tylko jeszcze pyt - czy ta nakreke nabija sie na ten rowek na czpieniu zwrotnicy czy byle gdzie na pale, tyle zeby napic W ten czpien?

#10 OFFLINE   Kjub

Kjub

    Master

  • Validating
  • PipPipPipPipPip
  • 847 postów

Napisany 05 grudnia 2006 - 11:08

W rowek! To zapobiega własnie jej odkręcaniu się.
Dodany obrazek

#11 OFFLINE   scandaL

scandaL

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 540 postów
    • :

Napisany 05 grudnia 2006 - 11:17

wiem wiem :)
i tak tez nabilem ale potem sie zastanawialem czy moze nie lepiej nabic gdzies w czpien, bo ten rowek jest dosc szeroki

przy okazji to ten czpien od zwrotnicy powinnien byc troche dluzszy, bo po zalozeniu piasty, lozyska i tej podkladki juz zostaje malo miejsca zeby nakrecic nakretka na tyle mocno zeby sie piasta bez wiekszych oporow krecila. jakby ten czpien byl ciutke dluzszy to zawsze ten jeden czy dwa oboty mozna byloby zrobic wiecej ta nakretka



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.