Jump to content


Photo

Obrotomierz z 4-cylindowego silnika, jak przerobić?


61 replies to this topic

#41 OFFLINE   Gracjan

Gracjan

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 2 posts
    • :

Posted 02 November 2008 - 20:22

A czy w obrotomierzu od starego poloneza (ten kwadratowy) mogę dolutować zamiast kondensatora 220nF kondensator z iskrownika od motoru o parametrach 0,22uF? (z tego co wyliczyłem to 220nF = 0,22uF)

#42 OFFLINE   NiKiEL

NiKiEL

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 366 posts
    • Time Online: 1g 39m 43s

Posted 02 November 2008 - 20:44

z tego co sie orientuje to nie bo 220nF jest bezbiegunowy a w 0,22uF masz + i -

jak sie myle to prosze mnie poprawic :P
Dodany obrazek
!!! Projekt Fiat 126p 1.4 JUŻ RUSZYŁ !!!

#43 OFFLINE   ScApi

ScApi

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 241 posts
    • Time Online: 20m 6s

Posted 02 November 2008 - 22:27

Dobrze mówisz, ma być ceramiczny najlepiej w granicach 200-450V, w żadnym wypadku elektrolit, bez różnicy cz bi cz uni polarny

#44 OFFLINE   Gracjan

Gracjan

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 2 posts
    • :

Posted 03 November 2008 - 21:36

Jeszcze jedno pytanie - gdzie moge znaleźć taki kondensator, w jakich urządzeniach był montowany, bo w mojej okolicy pozamykali sklepy elektroniczne.

#45 OFFLINE   krzysztofer00

krzysztofer00

    Master

  • Member
  • 1,058 posts
    • Time Online: 7g 51m 37s

Posted 03 November 2008 - 22:25

Gracjan odezwij sie na gg
i wpisz w profilu skąd jesteś
Dodany obrazek

#46 OFFLINE   mateuszgan

mateuszgan

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 268 posts
    • :

Posted 24 November 2011 - 16:15

Mam pytanko! Może mi ktoś podać gdzie podpiąc obrotomierz Lumel z 125p do instalacji ELa, podajcie kolor kabla, lub do czego mam być podpięty??

#47 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3,951 posts
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Posted 24 November 2011 - 16:31

biało-czarny przewód przy cewce zapłonowej

#48 OFFLINE   Low&Adrian&Slow

Low&Adrian&Slow

    Jade wolno bo mi wolno.

  • Member
  • 1,820 posts
    • Time Online: 13g 6m 5s
Garaż Zobacz Garaż

Posted 24 November 2011 - 17:52

Please Login or Register to see this Hidden Content



takie cuś ?

Auto bez gleby jest jak kobieta bez cycków... pojeździć się da, ale jednak czegoś brakuje..
uz24f2cs.jpg


#49 OFFLINE   mateuszgan

mateuszgan

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 268 posts
    • :

Posted 24 November 2011 - 18:06

dobra super, juz sobię poradze dzięki

#50 OFFLINE   Low&Adrian&Slow

Low&Adrian&Slow

    Jade wolno bo mi wolno.

  • Member
  • 1,820 posts
    • Time Online: 13g 6m 5s
Garaż Zobacz Garaż

Posted 25 November 2011 - 17:40

Mam obrotka mera lumel ms1-2, i teraz mam pytanie. Nie jest na 100% przerobiony. Jak go przerobić ?

Auto bez gleby jest jak kobieta bez cycków... pojeździć się da, ale jednak czegoś brakuje..
uz24f2cs.jpg


#51 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3,951 posts
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Posted 25 November 2011 - 17:52

na płytce jest duży kondensator, trzeba dolutować drugi taki sam

#52 OFFLINE   fiat126pknightrider

fiat126pknightrider

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 539 posts
    • Time Online: 2g 32m 2s

Posted 15 December 2011 - 23:06

Albo wyminić na jeden o większej pojemności tj. 2 razy pojemność tego co jest. Nie pamiętam czy to ceramiczne czy elektrolityczne, jak elektrolityczne to sobie najlepiej zaznacz gdzie jest + żebś później nie musiał się bawić miernikiem.

#53 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1,406 posts
    • Time Online: 7g 43m 22s

Posted 16 December 2011 - 00:30

Takie wykopy, a wszystko wcześniej napisane ;/
MAŁY, ALE WARIAT

#54 OFFLINE   fiat126pknightrider

fiat126pknightrider

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 539 posts
    • Time Online: 2g 32m 2s

Posted 16 December 2011 - 19:06

Dodam jeszcze, ze można użyć kondensatora zmiennego, aby dokładnie sobie ustawić obroty. :)

#55 OFFLINE   Mroziu126p

Mroziu126p

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 605 posts
    • Time Online: 5g 20m 25s

Posted 20 April 2012 - 20:20

mam pytanie bo wyczytałem ze trzeba dolutować przewod od obrotka do biało czarnego kabelka w cewce, ja takiego nie mam mam 2 czarne. Natomiast na obrotku mam symbole: najniżej "1" wyżej "+12V" a najwyzej trzy kreski" gdzie i jak je podłączyć :?: :idea:
1989 Polski Fiat 126 BIS 700 sleeper

#56 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1,732 posts
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Posted 20 April 2012 - 20:34

+12v podłączasz po zapłonie, te trzy kreski to zapewne uziemienie czyli "-" minus słownie :P, a "1" to sygnał, zapewne masz nanoplex, więc jeden z tych czarnych przewodów co dochodzą do cewki ma stały +12v po przekręceniu stacyjki, drugi to sygnałowy podawany z nano, dokładniej rzecz biorąc z 7 pinu.

#57 OFFLINE   Mroziu126p

Mroziu126p

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 605 posts
    • Time Online: 5g 20m 25s

Posted 20 April 2012 - 20:38

wlasnie chciałem podłączyć ten obrotek do drugiego maluszka gdzie mam aparat :D a tam na cewce mam jedynie wpiete 2 czarne kabelki
1989 Polski Fiat 126 BIS 700 sleeper

#58 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1,406 posts
    • Time Online: 7g 43m 22s

Posted 20 April 2012 - 20:43

Więc bierzesz ten który idzie od przerywacza :D, wepnij się kablem (wsuwka) obok niego - powinna być wolna złączka płci męskiej.
MAŁY, ALE WARIAT

#59 OFFLINE   Mroziu126p

Mroziu126p

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 605 posts
    • Time Online: 5g 20m 25s

Posted 20 April 2012 - 21:00

zgadza sie mam wolna jedna wsuwke wlasnie w tym miejscu :D czyli tam podpinam kabel ktory ciagne od obrotka od symbolu +12v, minusa podpinam gdzies do masy i wsio? a ten trzeci? To chyba podswietlenie?
1989 Polski Fiat 126 BIS 700 sleeper

#60 OFFLINE   Mato96

Mato96

    Master

  • Member
  • 526 posts
    • Time Online: 1d 19g 31m 37s

Posted 20 April 2012 - 21:07

+12V do "+" po stacyjce, minus na masę gdzieś i ten trzeci "1" do tej wsuwki przy cewce zapłonowej ot cała filozofia :P
Dodany obrazek
652 powody do radoci



Similar Topics Collapse

  Topic Forum Started By Stats Last Post Info






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.