Skocz do zawartości


Zdjęcie

odchudzanie tlokow???


12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Nikita

Nikita

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 356 postów
    • Time Online: 1g 14m 14s

Napisany 28 września 2006 - 17:21

o co w tym chodzi i na czym to polega i co daje
  • pryzopMep i U1203Mr lubi to

#2 OFFLINE   Numen

Numen

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 437 postów
    • Time Online: 20m 53s

Napisany 28 września 2006 - 18:34

cokolwiek by to nie było idzie w parze z odchudzaniem korbowodów i wału :P

#3 OFFLINE   Nikita

Nikita

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 356 postów
    • Time Online: 1g 14m 14s

Napisany 28 września 2006 - 19:07

o wlawsnie o tym tez zapomnialem tak jak wspomnial Numen odchudzanie tamtych czesci tez na czym polega bo mnie zastanawiam

#4 OFFLINE   Kjub

Kjub

    Master

  • Validating
  • PipPipPipPipPip
  • 847 postów

Napisany 28 września 2006 - 19:35

Odchudzanie czyli zmniejszanie wagi 8)
Dodany obrazek

#5 OFFLINE   Jacq

Jacq

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 958 postów
    • Time Online: 10m 5s

Napisany 28 września 2006 - 19:47

zmniejszenie wagi mas wirujących, celem zmniejszenia bezwładności tych elementów. Dobrze pisze, czy tak niezbyt? :wink:

#6 OFFLINE   Nikita

Nikita

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 356 postów
    • Time Online: 1g 14m 14s

Napisany 28 września 2006 - 19:52

czyli zdzieranie ile sie da z wnetrza tloka a z walu to z przeciw wagi ale przecieztobedzie ciulowato chodzilo na niskich obrotach i z tego jak dobrze mysle to nie bedzie wchodzil na takie obroty jak moze wejsc przy seryjnej wadze tylko szybciej bedzie wchodzil ale na nizszym poziomie maxymalnym jak mnie rozumiecie

#7 Gość_Demon126p_*

Gość_Demon126p_*
  • Guests

Napisany 28 września 2006 - 20:48

No cos koło tego.
Ale po co ci wolne obroty gdy masz totalnie odchudzony silniczek??

#8 OFFLINE   Porthos

Porthos

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 993 postów
    • Time Online: 5d 7g 27m 58s

Napisany 28 września 2006 - 22:04

udchudza sie wszystkie elementy wirujące chocby ze względów trwałościowych - lżejszy tłok mniej obciąża układ korbowy, dzięki czemu zmniejsza sie ryzyko urwania korbowodu, pęknięcia wału korbowego.

A co do ciulowatego wkręcania na niskich obrotach i niższych obrotach max - nic z tych rzeczy- po dokładnym wywazeniu tych wszystkich elementów zyskuje sie na kulturze pracy i co najwyzej mozesz poprawic, a nie pogorszyć wkręcanie się na obroty.

Osoby które robia srednio wysilony silnik na codzień lub spodziewają sie niesamowitej porpawy moga poczuć sie zawiedzeni - to jest dobra modyfikacja dla mocniej dłubniętych, kompleksowo silników, gdzie liczy się trwałość i drastycznie zwiększa sie ryzyko urwania czegokolwiek przez znacznie zwiększone obciążenie.

#9 OFFLINE   m.a.x.x.

m.a.x.x.

    Master

  • Member
  • 3 638 postów
    • Time Online: 12d 12g 32m 34s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 28 września 2006 - 23:31

Ogólnie w nowoczesnych silnikach dąży się do zmnijeszania masy tłoka (ogólnie wszystkich elementów ruchomych).
Obecnie tłok to w zasadzie sam płaszcz z 1 do 3 pierścieni i mocowanie na korbowód.

Dodany obrazek Dodany obrazek

Tłok chodzi ruchem posuwisto-zwrotnym, przy każdym "nawrocie" dochodzi do przeciążeń. Trzeba go wychamowac a potem jeszcze pociągnąć w odwrotnym kierunku. Niestety maluch ma wyjątkowo "wysokie" tłoki.
Już w bisach były o 7mm niższe.

PS. Nikita, jako autor tego wątku możesz dać komuś (lub paru osobom) pochwałę jeśli uznasz czyjąś wypowiedź za szczególnie wyczerpującą. Robi się to za pomocą ikonki w prawym górnym rogu każdego postu.

#10 OFFLINE   MateuszC

MateuszC

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 279 postów
    • Time Online: 3m 1s

Napisany 29 września 2006 - 08:37

ja mam tak odchudzone.
Dodany obrazek
i do tego korby 360gram
Można dużo więcej bo jeszcze w tłokach można wybrać dremelem:)

#11 OFFLINE   nermack

nermack

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 713 postów
    • Time Online: 16g 27m 42s

Napisany 29 września 2006 - 10:42

A jaki jest koszt odchudzania tych elementów wraz z wyważeniem i gdzie to można zrobic ?? ?? ??

był 126p - 903ccm SPi [*]15.10.2007r
 

jest

BMW E46 330D 

126p elx 1,2mpi in progress...

03ebb3e7446e720e.jpg


#12 OFFLINE   ziomal

ziomal

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 367 postów
    • :

Napisany 29 września 2006 - 11:01

np.: u heńka we wrocławiu

#13 OFFLINE   MateuszC

MateuszC

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 279 postów
    • Time Online: 3m 1s

Napisany 29 września 2006 - 18:24

powiem szczerze że nie mam wyważane nic oprócz zamachu.Nic się nie rozkręca , żadnych drgań nie ma a silnik kręci się do 6800



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.