Jump to content


Photo

odchudzanie tlokow???


12 replies to this topic

#1 OFFLINE   Nikita

Nikita

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 356 posts
    • Time Online: 1g 14m 14s

Posted 28 September 2006 - 17:21

o co w tym chodzi i na czym to polega i co daje
  • pryzopMep and U1203Mr like this

#2 OFFLINE   Numen

Numen

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 437 posts
    • Time Online: 20m 53s

Posted 28 September 2006 - 18:34

cokolwiek by to nie było idzie w parze z odchudzaniem korbowodów i wału :P

#3 OFFLINE   Nikita

Nikita

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 356 posts
    • Time Online: 1g 14m 14s

Posted 28 September 2006 - 19:07

o wlawsnie o tym tez zapomnialem tak jak wspomnial Numen odchudzanie tamtych czesci tez na czym polega bo mnie zastanawiam

#4 OFFLINE   Kjub

Kjub

    Master

  • Validating
  • PipPipPipPipPip
  • 847 posts

Posted 28 September 2006 - 19:35

Odchudzanie czyli zmniejszanie wagi 8)
Dodany obrazek

#5 OFFLINE   Jacq

Jacq

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 958 posts
    • Time Online: 10m 5s

Posted 28 September 2006 - 19:47

zmniejszenie wagi mas wirujących, celem zmniejszenia bezwładności tych elementów. Dobrze pisze, czy tak niezbyt? :wink:

#6 OFFLINE   Nikita

Nikita

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 356 posts
    • Time Online: 1g 14m 14s

Posted 28 September 2006 - 19:52

czyli zdzieranie ile sie da z wnetrza tloka a z walu to z przeciw wagi ale przecieztobedzie ciulowato chodzilo na niskich obrotach i z tego jak dobrze mysle to nie bedzie wchodzil na takie obroty jak moze wejsc przy seryjnej wadze tylko szybciej bedzie wchodzil ale na nizszym poziomie maxymalnym jak mnie rozumiecie

#7 Gość_Demon126p_*

Gość_Demon126p_*
  • Guests

Posted 28 September 2006 - 20:48

No cos koło tego.
Ale po co ci wolne obroty gdy masz totalnie odchudzony silniczek??

#8 OFFLINE   Porthos

Porthos

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 993 posts
    • Time Online: 5d 7g 27m 58s

Posted 28 September 2006 - 22:04

udchudza sie wszystkie elementy wirujące chocby ze względów trwałościowych - lżejszy tłok mniej obciąża układ korbowy, dzięki czemu zmniejsza sie ryzyko urwania korbowodu, pęknięcia wału korbowego.

A co do ciulowatego wkręcania na niskich obrotach i niższych obrotach max - nic z tych rzeczy- po dokładnym wywazeniu tych wszystkich elementów zyskuje sie na kulturze pracy i co najwyzej mozesz poprawic, a nie pogorszyć wkręcanie się na obroty.

Osoby które robia srednio wysilony silnik na codzień lub spodziewają sie niesamowitej porpawy moga poczuć sie zawiedzeni - to jest dobra modyfikacja dla mocniej dłubniętych, kompleksowo silników, gdzie liczy się trwałość i drastycznie zwiększa sie ryzyko urwania czegokolwiek przez znacznie zwiększone obciążenie.

#9 OFFLINE   m.a.x.x.

m.a.x.x.

    Master

  • Member
  • 3,638 posts
    • Time Online: 12d 12g 32m 34s
Garaż Zobacz Garaż

Posted 28 September 2006 - 23:31

Ogólnie w nowoczesnych silnikach dąży się do zmnijeszania masy tłoka (ogólnie wszystkich elementów ruchomych).
Obecnie tłok to w zasadzie sam płaszcz z 1 do 3 pierścieni i mocowanie na korbowód.

Dodany obrazek Dodany obrazek

Tłok chodzi ruchem posuwisto-zwrotnym, przy każdym "nawrocie" dochodzi do przeciążeń. Trzeba go wychamowac a potem jeszcze pociągnąć w odwrotnym kierunku. Niestety maluch ma wyjątkowo "wysokie" tłoki.
Już w bisach były o 7mm niższe.

PS. Nikita, jako autor tego wątku możesz dać komuś (lub paru osobom) pochwałę jeśli uznasz czyjąś wypowiedź za szczególnie wyczerpującą. Robi się to za pomocą ikonki w prawym górnym rogu każdego postu.

#10 OFFLINE   MateuszC

MateuszC

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 279 posts
    • Time Online: 3m 1s

Posted 29 September 2006 - 08:37

ja mam tak odchudzone.
Dodany obrazek
i do tego korby 360gram
Można dużo więcej bo jeszcze w tłokach można wybrać dremelem:)

#11 OFFLINE   nermack

nermack

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 713 posts
    • Time Online: 16g 27m 42s

Posted 29 September 2006 - 10:42

A jaki jest koszt odchudzania tych elementów wraz z wyważeniem i gdzie to można zrobic ?? ?? ??

był 126p - 903ccm SPi [*]15.10.2007r
 

jest

BMW E46 330D 

126p elx 1,2mpi in progress...

03ebb3e7446e720e.jpg


#12 OFFLINE   ziomal

ziomal

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 367 posts
    • :

Posted 29 September 2006 - 11:01

np.: u heńka we wrocławiu

#13 OFFLINE   MateuszC

MateuszC

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 279 posts
    • Time Online: 3m 1s

Posted 29 September 2006 - 18:24

powiem szczerze że nie mam wyważane nic oprócz zamachu.Nic się nie rozkręca , żadnych drgań nie ma a silnik kręci się do 6800



Similar Topics Collapse

  Topic Forum Started By Stats Last Post Info






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.