skrzynia biegów do 126p z zsynchronizowanym I biegiem
Started By
arek
, 01 Jun 2012 13:50
21 replies to this topic
#1 OFFLINE
Posted 01 June 2012 - 13:50
jakiś czas temu wpadła mi w ręce skrzynia od agenta 007[cc700] w rozliczeniu za robotę
pierwotnie plan był taki aby przerobić półosie ale wiązałoby się to z koniecznością zrobienia nowej flanszy
Ułożyskowanie wałków i odległości między wałkami są takie same jak w 126p, wodziki także
koło talerzowe z cieniasa pasuje plug&play na mechanizm różnicowy z 126p.
Zaczynamy więc składać sobie skrzynie i natrafiamy na pierwszy problem przy montażu kółka zębatego od biegu wstecznego, zwyczajnie się nie mieści. Trzeba wyciąć kawałek kadłuba tak aby kółko weszło na swoje miejsce i swobodnie się obracało, następnie dospawać/dokleić kawałek aluminium aby to zakryć.
Teraz zajmiemy sie przednią częścią skrzyni.
W kaszlu obudowa zakrywa tylko jedno łożysko wałka atakującego, trzeba zamontować pokrywkę z cinquecento która trzyma oba łożyska, w tym celu musimy wywiercić i nagwintować otwory pod śruby.
Trzeba też rozwiercić otwór w kadłubie na wymiar wybieraka.
Mamy już wszystko poskładane i trafiamy na następny problem, jak przykręcić "ryjek" od skrzyni z cinquecento, tutaj musimy napawać/nadlać klejem kadłub skrzyni i wywiercić otwory pod śruby/szpilki jak kto woli, trzeba to wykonać dość dokładnie bo w ryjku znajdują się dwa łożyska podpierające wałek atakujący i choinkę.
Gdy mamy już wszystko gotowe składamy skrzynię do kupy.
Ważna sprawa nie można zapomnieć o regulacji luzu międzyzębnego przekładni głównej.
Jako że to prototyp a spawanie aluminium jest drogie to zdecydowałem się użyć kleju Technicol płynny metal.
pierwsze przymiarki:
już poskładana:
skrzynia pracuje idealnie, biegi dobrze wchodzą, jedynka i wsteczny nie wyją, jechałem ponad 100km/h i skrzyni nie słychać
pierwotnie plan był taki aby przerobić półosie ale wiązałoby się to z koniecznością zrobienia nowej flanszy
Ułożyskowanie wałków i odległości między wałkami są takie same jak w 126p, wodziki także
koło talerzowe z cieniasa pasuje plug&play na mechanizm różnicowy z 126p.
Zaczynamy więc składać sobie skrzynie i natrafiamy na pierwszy problem przy montażu kółka zębatego od biegu wstecznego, zwyczajnie się nie mieści. Trzeba wyciąć kawałek kadłuba tak aby kółko weszło na swoje miejsce i swobodnie się obracało, następnie dospawać/dokleić kawałek aluminium aby to zakryć.
Teraz zajmiemy sie przednią częścią skrzyni.
W kaszlu obudowa zakrywa tylko jedno łożysko wałka atakującego, trzeba zamontować pokrywkę z cinquecento która trzyma oba łożyska, w tym celu musimy wywiercić i nagwintować otwory pod śruby.
Trzeba też rozwiercić otwór w kadłubie na wymiar wybieraka.
Mamy już wszystko poskładane i trafiamy na następny problem, jak przykręcić "ryjek" od skrzyni z cinquecento, tutaj musimy napawać/nadlać klejem kadłub skrzyni i wywiercić otwory pod śruby/szpilki jak kto woli, trzeba to wykonać dość dokładnie bo w ryjku znajdują się dwa łożyska podpierające wałek atakujący i choinkę.
Gdy mamy już wszystko gotowe składamy skrzynię do kupy.
Ważna sprawa nie można zapomnieć o regulacji luzu międzyzębnego przekładni głównej.
Jako że to prototyp a spawanie aluminium jest drogie to zdecydowałem się użyć kleju Technicol płynny metal.
pierwsze przymiarki:
już poskładana:
skrzynia pracuje idealnie, biegi dobrze wchodzą, jedynka i wsteczny nie wyją, jechałem ponad 100km/h i skrzyni nie słychać
#3 OFFLINE
Posted 01 June 2012 - 16:02
Co chcesz więcej, wyjmujesz jedne bebechy a wkładasz drugie...
#7 OFFLINE
Posted 01 June 2012 - 17:20
dzwon skrzyni inny, kołyska z poduszkami do bisa nie podchodzi na kadłub od cc, w moim przypadku musiałbym robić nową flansze
jest jeszcze jeden sposób
dzwon od boba pasuje do kadłuba od cc ale jest problem bo w bobku jest otwór mniejszy, trzeba by to skręcić do kupy i wrzucić na obrabiarkę żeby zebrać materiały trochę z dzwonu od 126p wtedy można zakładać przerabiane półosie ale to nie rozwiąże problemu braku napędu dla licznika
jest jeszcze jeden sposób
dzwon od boba pasuje do kadłuba od cc ale jest problem bo w bobku jest otwór mniejszy, trzeba by to skręcić do kupy i wrzucić na obrabiarkę żeby zebrać materiały trochę z dzwonu od 126p wtedy można zakładać przerabiane półosie ale to nie rozwiąże problemu braku napędu dla licznika
#11 OFFLINE
#13 OFFLINE
Posted 03 June 2012 - 16:06
dzwon skrzyni inny, kołyska z poduszkami do bisa nie podchodzi na kadłub od cc, w moim przypadku musiałbym robić nową flansze
jest jeszcze jeden sposób
dzwon od boba pasuje do kadłuba od cc ale jest problem bo w bobku jest otwór mniejszy, trzeba by to skręcić do kupy i wrzucić na obrabiarkę żeby zebrać materiały trochę z dzwonu od 126p wtedy można zakładać przerabiane półosie ale to nie rozwiąże problemu braku napędu dla licznika
Mógłbyś napisać, który otwór jest mniejszy w skrzyni od 126p?
Z napędem, to ja bym zastanowił się nad wrzuceniem wkładu licznika z CC. Tylko linka za krótka. W takim wypadku może zrobićby gwintowaną tulejkę, łączącą pancerze linek z malucha i z CC. Tylko w środku jeszcze potrzebne połączenie samych linek - tulejka z kwadratowym otworem. I to by chyba było najgorsze.
Daj mi malucha, Nim zwiedzę okolicę.
Będzie wstyd jak wyprzedzę Kubicę
Przez momo kierownicę cały świat jak na dłoni
Chociaż lepiej Brat nie mówić ile ten Fiat ma koni.
- O.S.T.R.
Niedrogi warsztat Łodź - pisac pw
Będzie wstyd jak wyprzedzę Kubicę
Przez momo kierownicę cały świat jak na dłoni
Chociaż lepiej Brat nie mówić ile ten Fiat ma koni.
- O.S.T.R.
Niedrogi warsztat Łodź - pisac pw
#14 OFFLINE
Posted 03 June 2012 - 20:00
Otwór gdzie przykręcasz bieżnie, po której porusza się dyfer. Chodzisz do samochodówki i takich rzeczy nie wiesz
A co do napędu licznika, nie ma co napędzać linkę...
A co do napędu licznika, nie ma co napędzać linkę...
#16 OFFLINE
Posted 04 June 2012 - 13:51
morrek, chodzę do takiej samochodówki, gdzie mam o mechatroniece, nie o mechanice.
Jak chodzi o napęd prędkościomierza, to miałem na myśli to, czy da radę założyć ślimaka od cc. Ale z waszych wypowiedzi wnioskuję, że nie. A o kierunku obracania się linki zapomniałem.
Jak chodzi o napęd prędkościomierza, to miałem na myśli to, czy da radę założyć ślimaka od cc. Ale z waszych wypowiedzi wnioskuję, że nie. A o kierunku obracania się linki zapomniałem.
Daj mi malucha, Nim zwiedzę okolicę.
Będzie wstyd jak wyprzedzę Kubicę
Przez momo kierownicę cały świat jak na dłoni
Chociaż lepiej Brat nie mówić ile ten Fiat ma koni.
- O.S.T.R.
Niedrogi warsztat Łodź - pisac pw
Będzie wstyd jak wyprzedzę Kubicę
Przez momo kierownicę cały świat jak na dłoni
Chociaż lepiej Brat nie mówić ile ten Fiat ma koni.
- O.S.T.R.
Niedrogi warsztat Łodź - pisac pw
Similar Topics
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
2022.08.12 - 18 Ogólnopolski Zlot Fiata 126p, Sochaczew |
Relacje ze zlotów/spotów/rajdów | m.a.x.x. |
|
|
|
2017.08.11 - 14 Ogólnopolski Zlot Fiata 126p, Sochaczew |
Relacje ze zlotów/spotów/rajdów | m.a.x.x. |
|
|
|
Cichy & Fiat 126p FL |
Teraz My! | ptrcichy |
|
|
|
Posiadam części do 126p Wyprzedaż magazynu ! |
Usługi | Piotr FOKUS |
|
|
|
Inna skrzynia |
SWAP Center | PLGrzyb123 |
|
|