Skocz do zawartości


Zdjęcie

Proszę o pomoc przy moim projekcie SWAP


Najlepsza odpowiedź KariX456 , 06 kwietnia 2014 - 10:20

No to tak... Zaplecze mam, spawarkę też  też a  samochód mam już trochę przygotowany bo gleba jest zrobiona kubełek tez już siedzi w środku w domu mam  skodę 105 więc z niej mógłbym tez jakieś częsci wykorzystać myślałem o skrzyni z niej ale chyba pozostanę przy maluchowskiej ,flansze sobie wytnę na warsztatach tylko schemat muszę ogarnąć  bo nie jestem pewny czy  maja  choć  kilka osób już  flansze u nas robiło, a jeśli nie to po prostu kupie, pozostaje kwestia silnika z osprzętem, w głowie był co prawda plan na to 1.2 ale po dłuższym zastanowieniu  doszedłem do wniosku ze lepiej by było na początek wsadzić albo 1.1 spi albo 1.0 (wiadomo ze apetyt rośnie w miarę jedzenia ale od czegoś trzeba zacząć) co do pojęcia to  może źle się wyraziłem. Nie jest tak ze ja jestem zupełnie zielony w motoryzacji i większość z was może pomyślała że " o kolejny gówniarz który się gówno zna a bierze się  za robienie swapa" pojecie mam   może nie jestem jakimś inżynierem po studiach który potrafi z malucha zrobić czołg ale  nieraz słyszałem ze zdolny ze mnie mechanik i tak dalej. tylko wiadomo ja nie chce od razu tego wszystkiego pchać do auta tylko po kolei i stopniowo robić swap  czyli na początku zrobić plan a potem stopniowo kupować  i montować dlatego zwróciłem się do was z prośbą o pomoc i doradzenie co będzie najlepsze do wsadzenia na sam początek wtedy zrobie sobie kosztorys i zaczne tak jak już wczesniej powiedziałem zbierac cześci i zabierać się za swap.  

Idź do pełnego postu


14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   KariX456

KariX456

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 8 postów
    • Time Online: 7g 35m 27s

Napisany 05 kwietnia 2014 - 18:00

Witajcie Maluchomaniacy :)

 

Dzisiejszego dnia doszedłem do wniosku że mojemu Maluszkowi przydałoby się więcej mocy  i zdecydowałem się na wykonanie swapa. Myślałem o silniku 1.2 MPi  i o skrzyni ze skody rapid ale niestety ciężko mi takowa skrzynie znaleźć. Nie ukrywam ze jestem młodym mechanikiem i co prawda  nie umiem za dużo ale myślę że przy pomocy znajomego który już wykonywał swap  coś mi się uda  wykombinować poza tym jak to mową do odważnych świat należy :D. Zależy mi  na tym by  od osiągów  maluszka po ukończonym swapie opadły wszystkim szczęki kiedy  będzie się ruszało spod świateł. Nie ukrywam że  nie mogę sobie pozwolić na szastanie pieniędzmi na lewo i prawo  więc na tych rzeczach co można zaoszczędzić to tniemy koszty. Jakie jest wasze zdanie ? jaki silnik najlepszy ? jaka skrzynia ? a może pozostać przy seryjnej skrzyni? Piszcie :D 



#2 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 05 kwietnia 2014 - 22:10

Cześć, przede wszystkim takich tematów już było kilka, więc szkoda, ze nie ich nie przejrzałeś. Niestety nie pocieszę Cię - jeśli nie masz zaplecza, warsztatu, spawarki i ani krzty pojęcia, to nie zabieraj się za to, bo młotkiem i przecinakiem tego niestety nie da się zrobić. Skrzynia z Rapida, temat widmo, sam przeglądam codziennie internet w poszukiwaniu za taką 5 biegową, a takich jak ja jest nastu, albo kilkudziesięciu.Poza tym jedno z drugim się wyklucza, albo robisz coś grubo - niestety koszty są nieuniknione i niemałe, albo robisz jak paproch i nic ciekawego w efekcie nie uzyskasz. Pakując 75 koni do malucha i dając mu przyrost mocy o 240% licz się z tym, że karoserie trzeba wzmocnić, poprawić i obniżyć zawieszenie, oraz poprawić hamulce - najlepiej wsadzając tarczowe. Załóżmy, że to już masz, to jeszcze fotel, który utrzyma Cię w zakręcie też by się przydał. Do tego przyjdzie mnóstwo rzeczy do wymienienia "przy okazji" Karoseria musi być w nienagannym stanie itp itd...... Dochodzą koszty węży, chłodnicy, czujników, pierdółek, gadżetów. Załóżmy, że kupisz auto 1.2 75 koni za 1000zł  - dawcę z całym potrzebnym osprzętem i z silnikiem niewymagającym jakiejkolwiek ingerencji i inwestycji. Chłodnica, węże, opaski, zawieszenie, hamulce, profile, pompa, filtr, flansza, łapa, belka... Z budżetem <2000zł to nawet nie startuj, bo jak to mawiają.. z gówna bata nie ukręcisz, chyba, że kolejny projekt "do ukończenia" jakie na allegro co chwile się przewijają.

Dam Ci krótką instrukcje:
-Najpierw musisz być czegoś pewny i mieć jasny i konkretny pomysł
-później musisz sobie to przekalkulować
-do tej kwoty, którą przekalkulowałeś dolicz jeszcze co najmniej 30%
-uzbieraj tą kwotę
-kup wszystkie potrzebne rzeczy, lub kupuj w miarę upływu czasu polując na "okazje"
-i dopiero składaj.. :)


  • darjojo lubi to

#3 OFFLINE   KariX456

KariX456

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 8 postów
    • Time Online: 7g 35m 27s

Napisany 06 kwietnia 2014 - 10:20   Najlepsza odpowiedź

No to tak... Zaplecze mam, spawarkę też  też a  samochód mam już trochę przygotowany bo gleba jest zrobiona kubełek tez już siedzi w środku w domu mam  skodę 105 więc z niej mógłbym tez jakieś częsci wykorzystać myślałem o skrzyni z niej ale chyba pozostanę przy maluchowskiej ,flansze sobie wytnę na warsztatach tylko schemat muszę ogarnąć  bo nie jestem pewny czy  maja  choć  kilka osób już  flansze u nas robiło, a jeśli nie to po prostu kupie, pozostaje kwestia silnika z osprzętem, w głowie był co prawda plan na to 1.2 ale po dłuższym zastanowieniu  doszedłem do wniosku ze lepiej by było na początek wsadzić albo 1.1 spi albo 1.0 (wiadomo ze apetyt rośnie w miarę jedzenia ale od czegoś trzeba zacząć) co do pojęcia to  może źle się wyraziłem. Nie jest tak ze ja jestem zupełnie zielony w motoryzacji i większość z was może pomyślała że " o kolejny gówniarz który się gówno zna a bierze się  za robienie swapa" pojecie mam   może nie jestem jakimś inżynierem po studiach który potrafi z malucha zrobić czołg ale  nieraz słyszałem ze zdolny ze mnie mechanik i tak dalej. tylko wiadomo ja nie chce od razu tego wszystkiego pchać do auta tylko po kolei i stopniowo robić swap  czyli na początku zrobić plan a potem stopniowo kupować  i montować dlatego zwróciłem się do was z prośbą o pomoc i doradzenie co będzie najlepsze do wsadzenia na sam początek wtedy zrobie sobie kosztorys i zaczne tak jak już wczesniej powiedziałem zbierac cześci i zabierać się za swap.  



#4 OFFLINE   Draniu91

Draniu91

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 51 postów
    • Time Online: 1d 10g 51s

Napisany 06 kwietnia 2014 - 12:06

A nie myslales żeby 900 wsadzić w bolca? :)

#5 OFFLINE   KariX456

KariX456

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 8 postów
    • Time Online: 7g 35m 27s

Napisany 06 kwietnia 2014 - 12:43

no tak ale czy przy 900 osiągi będą zadowalające ?



#6 OFFLINE   Draniu91

Draniu91

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 51 postów
    • Time Online: 1d 10g 51s

Napisany 06 kwietnia 2014 - 13:20

Powiem Ci tak : jezdzilem kilka miesięcy na fabrycznym silniku z przerobionym dodmuchem powietrza i wywalonym tłumikiem szmerow i japa mi sie cieszyła jak go trochę pocisnalem :D ale czego można oczekiwac od 23 konikow ...
Teraz jest po swapie na 900 i jak dla mnie robi robote. Wiadomo nie jest to 75 km i moment obrotowy ponad 100 Nm,ale jest co pędzić.
Decyzja należy czy tak czy siak do Ciebie :) i Twojego portfela :P

#7 OFFLINE   KariX456

KariX456

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 8 postów
    • Time Online: 7g 35m 27s

Napisany 06 kwietnia 2014 - 14:00

A z tej skody by się coś nadało do swapu? da się coś wykorzystać czy nie bardzo ?



#8 OFFLINE   kirek

kirek

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 164 postów
    • Time Online: 1d 19g 40m 3s

Napisany 06 kwietnia 2014 - 20:27

ze skody raczej nic oprócz skrzyni którą i tak trzeba przerabiać (półosie)


  • Picasso lubi to

#9 OFFLINE   Draniu91

Draniu91

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 51 postów
    • Time Online: 1d 10g 51s

Napisany 06 kwietnia 2014 - 23:11

Jezeli chodzi o 900 to daje rady na seryjnej skrzyni od malucha.
1.1,1.2 też pocisnie na serii.
Ale jak to bywa ze swapami : im większe przeróbki tym większa awaryjnosc.

#10 OFFLINE   KariX456

KariX456

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 8 postów
    • Time Online: 7g 35m 27s

Napisany 07 kwietnia 2014 - 15:44

mam też dostęp do skody 130L z silnikiem  chyba około 65 koni. może z niej by się dało przełożyć cały silnik ze skrzynią ? byłyby z tym problemy ? W końcu tak samo silnik z tyłu. 



#11 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 07 kwietnia 2014 - 21:30

Jeśli byś nic nie wyczarował z tej skody 130l a jest tam skrzynia 5 biegowa i chciałbyś przehandlować wraz z lewarkiem od zmiany biegów kompletnym to się zapisuje pierwszy w kolejce. Skąd pochodzisz generalnie? tutaj PW nie działa, więc jeśli masz facebook to odezwij się do mnie prosze

Please Login or Register to see this Hidden Content



#12 OFFLINE   KariX456

KariX456

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 8 postów
    • Time Online: 7g 35m 27s

Napisany 08 kwietnia 2014 - 14:39

ja jestem z Krakowa 



#13 OFFLINE   KariX456

KariX456

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 8 postów
    • Time Online: 7g 35m 27s

Napisany 08 kwietnia 2014 - 18:52

Raczej na 90% użyje skrzyni z tej skody i tu pojawia się kolejne pytanie  , gdzie można kupic flansze do połączenia tej skrzyni z silnikiem ( jeszcze nie zdecydowałem jakim ale  najprawdopodobniej będzie to 1.2mpi albo 1.1 spi) i ile może taka flasza kosztować . chyba ze jest w sieci jakiś projekt do wykonania to bym sobie samemu  ją wyciął .



#14 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 09 kwietnia 2014 - 18:17

Please Login or Register to see this Hidden Content


Jakbyś jednak nic z ta skrzynia nie zrobił to jestem pierwszy w kolejce ok?

#15 OFFLINE   KariX456

KariX456

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 8 postów
    • Time Online: 7g 35m 27s

Napisany 09 kwietnia 2014 - 19:26

No okej okej :D





Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.