Skocz do zawartości


Zdjęcie

pompa paliwa


Najlepsza odpowiedź zuraw , 04 lutego 2014 - 22:12

Po pierwsze w 1.2 8v wtryski nie leją parami, tylko wszystkie na raz, ponieważ zasilane są z jednego pinu sterownika. To nie półsekwencja, żeby lały parami.
Po drugie oprócz ciśnienia pompy ważny jest również jej wydatek. Jeśli z pompy będzie wychodziła rurka o średnicy 2 mm, to napompuje ona 2 bary zdecydowanie szybciej niż do rury o średnicy 2 metrów. To tak dla zobrazowania czym jest wydatek. Do 1.2 wystarczy standardowa pompa zewnętrzna o ciśnieniu do 3 bar i standardowym wydatku dla samochodów osobowych. Ważne (a już na pewno praktyczniejsze) jest znalezienie pompy, która ma wejście i wyjście tej samej średnicy oraz jakiś wspornik do jej zamocowania.
Po trzecie jeśli nawet pompa będzie miała duży wydatek przy dużym ciśnieniu to regulator paliwa na szynie paliwowej pobierze potrzebną ilość paliwa, a resztę cofnie z pworotem do zbiornika. Idź do pełnego postu


21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 04 lutego 2014 - 17:06

Zastanawiam się nad pompą paliwa zewnętrzną do 1.2 mpi i teraz jest kwestia tego typu" na alegro znalazłęm 2 interesujące mnie sztuki, z czego jedna ma zakres roboczy 3-4 bar a druga 3-6 bar. Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym zakresem. Ten silnik potrzebuje 3 atmosfer, a pompa która nie wiadomo czy daje 3 czy 6 atmosfer wydaje mi się zbyt uniwersalna. Jak to w końcu jest? to ona daje 3 bary, czy 2 razy tyle czyli 6 ? Za duże ciśnienie też nie powinno być chyba, nie? Jak sądzicie, co polecacie.

Please Login or Register to see this Hidden Content



Please Login or Register to see this Hidden Content



#2 OFFLINE   Michalbtm

Michalbtm

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 74 postów
    • Time Online: 17g 24m 14s

Napisany 04 lutego 2014 - 17:42

Ciekaw jestem odpowiedzi bo sam jestem od dluzszego czasu w trakcie wkladania 1.2.
Ja kupilem ta druga goetze i co prawda ladnie wyglada ale nie wiem czy bedzie sie sprawdzac

#3 OFFLINE   Damian126elx

Damian126elx

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 367 postów
    • Time Online: 9d 6g 10m 44s

Napisany 04 lutego 2014 - 19:00

zakres oznacza wydajność pompy to 3-4 to znaczy ze pompa obsłuży silnik od 3bar-do 4bar. tak samo z 3-6, myśle ze ta 3-6 będzie lepsza bo silniejsza, takie jest moje zdanie

#4 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 04 lutego 2014 - 20:02

3-4 bar wystarczy, tak 6 barowa jest dedykowana do starych silników na wtrysku mechanicznym k-jetronic i ke-jetronik, w 1.2 mpi ciśnienie na listwie utrzymywane jest na poziomie 2,5 bara więc mocniejsza pompa nie jest potrzebna

#5 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 04 lutego 2014 - 20:03

Tylko to moim zdaniem nie jest do końca tak. To tak jakbyś sobie raz wypił pół litra wódki, a innym razem litr. Różnicy w efekcie tłumaczyć nie muszę chyba. Jeśli więcej paliwa = teoretycznie (zaznaczam raz jeszcze - teoretycznie) więcej mocy. albo jakbyś chciał z automatu napompować sobie opony i masz kompresor automatyczny i raz Ci wsadzi 3 a raz 6 atmosfer.. Trzeba się od mądrych ludzi tego dowiedzieć, chyba, że tu jest ktoś kompetentny. W tuningowanych autach są pompy o większym ciśnieniu i zwiększonym przepływie, ale do tego są rowniez przystosowane wtryski paliwa. Skoro ktoś wymyślił 1 bar w silniku 1.1 a w silniku 1.2 trzy bary to był ku temu jakiś konkretny powód, i nie wiem czy pakowanie jeszcze większego ciśnienia nie ukróci życia któremuś z podzespołów


EDIT : nie widziałem wypowiedzi Arka, napisaliśmy niemal w tym samym momencie. W takim bądź razie zdecyduje się na tą "słabszą" wersję :)

#6 OFFLINE   Damian126elx

Damian126elx

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 367 postów
    • Time Online: 9d 6g 10m 44s

Napisany 04 lutego 2014 - 20:32

Tylko to moim zdaniem nie jest do końca tak. To tak jakbyś sobie raz wypił pół litra wódki, a innym razem litr. Różnicy w efekcie tłumaczyć nie muszę chyba. Jeśli więcej paliwa = teoretycznie (zaznaczam raz jeszcze - teoretycznie) więcej mocy. albo jakbyś chciał z automatu napompować sobie opony i masz kompresor automatyczny i raz Ci wsadzi 3 a raz 6 atmosfer.. Trzeba się od mądrych ludzi tego dowiedzieć, chyba, że tu jest ktoś kompetentny. W tuningowanych autach są pompy o większym ciśnieniu i zwiększonym przepływie, ale do tego są rowniez przystosowane wtryski paliwa. Skoro ktoś wymyślił 1 bar w silniku 1.1 a w silniku 1.2 trzy bary to był ku temu jakiś konkretny powód, i nie wiem czy pakowanie jeszcze większego ciśnienia nie ukróci życia któremuś z podzespołów


EDIT : nie widziałem wypowiedzi Arka, napisaliśmy niemal w tym samym momencie. W takim bądź razie zdecyduje się na tą "słabszą" wersję :)


a co Wy na taką opcje?
pompka ma zakres pracy bez manualnej itp. regulacji, tym samym podaje paliwo tyle ile potrzebuje silnik,NP. przy zrywnym ryszaniu i ogólnych popisach gdzie nagle potrzeba więcej paliwa, słabsza może nie dać rad. TEORETYCZNIE

#7 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 04 lutego 2014 - 21:52

a co Wy na taką opcje?
pompka ma zakres pracy bez manualnej itp. regulacji, tym samym podaje paliwo tyle ile potrzebuje silnik,NP. przy zrywnym ryszaniu i ogólnych popisach gdzie nagle potrzeba więcej paliwa, słabsza może nie dać rad. TEORETYCZNIE


Teoretycznie a nawet i praktycznie pompa nie wie czy dodajesz gazu, czy jedziesz pod obciążeniem, czy z górki, ma tylko z komputera sygnał załącz i wyłącz, więc wydaje mi się, że nie jest to do końca trafiona teza

#8 OFFLINE   Magic

Magic

    Master

  • Member
  • 1 474 postów
    • Time Online: 1d 6g 12m 32s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 04 lutego 2014 - 22:02

w 1.1 jest tylko jeden wtrysk i dla niego te 1 czy 2 bary wystarczą. Zaś w 1.2 wtryski "leją" parami i potrzebują jak wiadomo 2x więcej. A to że w innych autach zmienia się pompy paliwa na "mocniejsze" i z większą wydajnością wiąże się z wymianą wtrysków na większe. Zaś większe wtryski potrzebują więcej paliwa no i ciśnienie również.

Także do 1.2 wystarczy pompa od 3-4 bar. Zawsze na listwie jest zawór ;)

#9 OFFLINE   zuraw

zuraw

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 69 postów
    • Time Online: 17g 30m 21s

Napisany 04 lutego 2014 - 22:12   Najlepsza odpowiedź

Po pierwsze w 1.2 8v wtryski nie leją parami, tylko wszystkie na raz, ponieważ zasilane są z jednego pinu sterownika. To nie półsekwencja, żeby lały parami.
Po drugie oprócz ciśnienia pompy ważny jest również jej wydatek. Jeśli z pompy będzie wychodziła rurka o średnicy 2 mm, to napompuje ona 2 bary zdecydowanie szybciej niż do rury o średnicy 2 metrów. To tak dla zobrazowania czym jest wydatek. Do 1.2 wystarczy standardowa pompa zewnętrzna o ciśnieniu do 3 bar i standardowym wydatku dla samochodów osobowych. Ważne (a już na pewno praktyczniejsze) jest znalezienie pompy, która ma wejście i wyjście tej samej średnicy oraz jakiś wspornik do jej zamocowania.
Po trzecie jeśli nawet pompa będzie miała duży wydatek przy dużym ciśnieniu to regulator paliwa na szynie paliwowej pobierze potrzebną ilość paliwa, a resztę cofnie z pworotem do zbiornika.

#10 OFFLINE   Magic

Magic

    Master

  • Member
  • 1 474 postów
    • Time Online: 1d 6g 12m 32s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 04 lutego 2014 - 23:36

Po pierwsze w 1.2 8v wtryski nie leją parami, tylko wszystkie na raz, ponieważ zasilane są z jednego pinu sterownika. To nie półsekwencja, żeby lały parami. .


Mój błąd :oops:

#11 OFFLINE   Adam

Adam

    Zaawansowany

  • Member
  • 211 postów
    • Time Online: 2g 8m 50s

Napisany 05 lutego 2014 - 17:50

Po pierwsze w 1.2 8v wtryski nie leją parami, tylko wszystkie na raz, ponieważ zasilane są z jednego pinu sterownika. To nie półsekwencja, żeby lały parami.
Po drugie oprócz ciśnienia pompy ważny jest również jej wydatek. Jeśli z pompy będzie wychodziła rurka o średnicy 2 mm, to napompuje ona 2 bary zdecydowanie szybciej niż do rury o średnicy 2 metrów. To tak dla zobrazowania czym jest wydatek. Do 1.2 wystarczy standardowa pompa zewnętrzna o ciśnieniu do 3 bar i standardowym wydatku dla samochodów osobowych. Ważne (a już na pewno praktyczniejsze) jest znalezienie pompy, która ma wejście i wyjście tej samej średnicy oraz jakiś wspornik do jej zamocowania.
Po trzecie jeśli nawet pompa będzie miała duży wydatek przy dużym ciśnieniu to regulator paliwa na szynie paliwowej pobierze potrzebną ilość paliwa, a resztę cofnie z pworotem do zbiornika.



I tak zuraw zdobywa pochwały. Nie lubie cie za to xD
Zero smutków, zero złoci, wyjebane po całoci... xD
Dodany obrazek

#12 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 05 lutego 2014 - 18:02

a mnie ten zaszczyt kopnął, że wystawiłem pierwszą :) Już nie bądźmy tacy zazdrośni.. :D

#13 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 05 lutego 2014 - 19:33

zuraw były dwa rodzaje tego silnika ten nowszy miał już inny sterownik i lały wtryski parami

#14 OFFLINE   zuraw

zuraw

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 69 postów
    • Time Online: 17g 30m 21s

Napisany 05 lutego 2014 - 20:25

ZTCW to nie było 8v MPI pólsekwencji. W 16v owszem tak.

#15 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 06 lutego 2014 - 22:22

był 1.2 8v w półsekwencji, siena i palio 1.2 8v
nie gadajcie mi ze nie było bo jakiś czas temu robiłem przy montażu lpg i własnoręcznie prułem wiązki żeby zamontować instalacje 4 generacji

na full grupie sygnał sterujący wtryskami idzie kablem białym z niebieskim paskiem
na półsekwencji idą dwa białe, jeden z niebieskim drugi z żółtym paskiem

#16 OFFLINE   zuraw

zuraw

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 69 postów
    • Time Online: 17g 30m 21s

Napisany 06 lutego 2014 - 22:25

To ciekawe, bo miałem silnik z palio 1.2 8v i półsekwencji nie było. Daj link a do jakiegokolwiek schematu elektrycznego silnika 8v z półsekwencją, to sprawa się wyjaśni. Ja pozostaje przy swoim - nie ma półsekwencji w 1.2 8v

#17 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 06 lutego 2014 - 23:17

A jest różnica przy jej montażu, czy będzie ona "na leżąco" lub pionowo zamontowana? są jesteś wskazania co do jej położenia?

#18 OFFLINE   zuraw

zuraw

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 69 postów
    • Time Online: 17g 30m 21s

Napisany 06 lutego 2014 - 23:22

Nie ma znaczenia czy poziomo czy pionowo, byle poniżej zbiornika, żaby w niej cały czas paliwo było, ponieważ pompa jest nim chłodzona.

#19 OFFLINE   Sierściu

Sierściu

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 267 postów
    • Time Online: 4d 13m 47s

Napisany 27 lutego 2015 - 17:43

Mam pytanie co do glosnej pracy pomp elektrycnych zew.

Czy mozna ja obudowac? Nie bedzie sie grzac lub cos w tym stylu?

#20 OFFLINE   KrzysztofElbląg

KrzysztofElbląg

    Zaawansowany

  • Member
  • 215 postów
    • Time Online: 12d 9g 24m 39s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 28 lutego 2015 - 09:02

z tego co wiem to ona sie chlodzi paliwkiem :) tak wiec mysle ze smialo mozna :)


Lepiej grzeszyć i żałować za grzechy,
niż później żałować, że się nie grzeszyło.



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.