Skocz do zawartości


Zdjęcie

po czyszczeniu gaźnika nie pali


21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kwzelo

kwzelo

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 35 postów
    • Time Online: 19m 56s

Napisany 06 listopada 2008 - 15:49

Witam. Wyjąłem gaźnik ze swojego maluszka wyczyściłem go, przedmuchałem dysze, założyłem nowy zaworek iglicowy, złożyłem gaźnik, zamontowałem, ale silnik nie pali. Iskra jest, pompka pompuje. Wlałem trochę waszki do gaźnika również nie pali. Co może być tego przyczyną? Pozdrawiam

#2 OFFLINE   kamil_loczek

kamil_loczek

    Zaawansowany

  • Member
  • 261 postów
    • :

Napisany 06 listopada 2008 - 16:00

na pewno się zawiesił pływak :D ja tak miałem :) rozbierz i zobacz albo puknij go tam lekko może puści
gdyby bóg preferował przedni napęd to ludzie chodzili by na rękach:D

cipka to najlepszy silnik na świecie. Działą z tłokiem każdej średnicy, wbudowana funkcję samosmarowania, odpalasz jednym palcem i co miesiąc sam się wymienia olej. szkoda tylko, że ma dziwny komputer pokładowy :D

#3 OFFLINE   kwzelo

kwzelo

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 35 postów
    • Time Online: 19m 56s

Napisany 06 listopada 2008 - 16:02

Gaźnik wsadzałem 2 razy za pierwszym razem tez nie palił wiec go wyjąłem rozmontowałem sprawdziłem wszystko i znów go zamontowałem i również nie pali

#4 OFFLINE   Mandolina

Mandolina

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 923 postów
    • Time Online: 38s

Napisany 06 listopada 2008 - 16:10

Rozbierz jeszcze raz.
Jak palił przed czyszczeniem to musi teraz też palić albo coś nie tak zmontowałeś.
Może poziom paliwa w komorze pływakowej zmieniłeś? Śrubę składu mieszanki ruszałeś? Dysze zmieniałeś na inne?
Dysza biegu jałowego zwykła czy elektrodysza?

#5 OFFLINE   kwzelo

kwzelo

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 35 postów
    • Time Online: 19m 56s

Napisany 06 listopada 2008 - 16:16

Poziom paliwa w komorze ustawiałem jak było napisane w zeszycie napraw czyli 7 mm przy zamkniętym zaworze. Dysz nie zmieniałem. Jaka jest dysza biegu jałowego nie mam pojęcia ale gaźnik z elx.

#6 OFFLINE   shirkan

shirkan

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 140 postów
    • :

Napisany 06 listopada 2008 - 16:18

to elektroniczna .musiałes cos pomieszac :P.sprawdz
jade szybciej niż mój anioł stróż potrafi latac

#7 OFFLINE   kwzelo

kwzelo

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 35 postów
    • Time Online: 19m 56s

Napisany 06 listopada 2008 - 18:12

Do gaźnika idzie jakiś kabel jak sobie przypominam przy złączce nie był w zbyt dobrym stanie trzymał sie poprostu na kilku "włosach" możliwe że w ogóle sie zwaliła wtyczka. Czy to rozwiąże problem?

#8 OFFLINE   kulik

kulik

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 412 postów
    • Time Online: 5m 20s

Napisany 06 listopada 2008 - 18:24

i własnie ten kabel co wisi na "włosach" jest podłączony do dyszy biegu jałowego i jest ona odpowiedzialna za wolne obroty :]

#9 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 06 listopada 2008 - 19:20

Jeżeli do gaźnika idą dwa kable to sprawdź czy jest masa na przepustnicy, bo jak jej nie ma to nie będzie załączać się elektrozawór na wolnych obrotach (czyli silnik nie będzie dostawał paliwa).
Można jeszcze testowo podpiąć kabel + z akumulatora żeby sprawdzić czy to przez brak prądu na elektrozaworze silnik nie pali.
126elx '97

#10 OFFLINE   kulik

kulik

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 412 postów
    • Time Online: 5m 20s

Napisany 06 listopada 2008 - 21:22

Jeżeli do gaźnika idą dwa kable to sprawdź czy jest masa na przepustnicy


jak jest plecionka przykrecona do silnika i do nadwozia to masa jest :] jesli sie myle to poprawcie mnie :oops:

#11 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 06 listopada 2008 - 22:13

W 126elx (czyli fabrycznie z katalizatorem) był gaźnik do którego podłączało się 2 kable (przynajmniej u mnie tak jest) jeden szedł do elektrozaworu a drugi do czujnika zamknięcia przepustnicy.

Czujnik zamknięcia przepustnicy działa tak:
-jak przepustnica jest zamknięta (czyli gaz nie wciśnięty) to na tym drugim złączu jest masa (czyli minus z akumulatora)
-jak przepustnica jest chociaż troche uchylona to jest on odłączony od masy

U mnie było tak że ten czujnik nie łączył i po puszczeniu gazu maluch po prostu gasł, a nie łączył bo przepustnica (a raczej jej dźwignia) nie miała masy.
126elx '97

#12 OFFLINE   kwzelo

kwzelo

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 35 postów
    • Time Online: 19m 56s

Napisany 07 listopada 2008 - 14:36

Do gaźnika idzie jeden kabel drugi plecionką połączony jest z silnikiem. Może dziś sprawdze jak to tam jest z tym kablem.

#13 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 10 listopada 2008 - 00:46

...drugi plecionką połączony jest z silnikiem

:?:

Czyli że zamiast do czujnika masz ten drugi przewód podłączony do masy (czyli minusa) :?:
126elx '97

#14 OFFLINE   kwzelo

kwzelo

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 35 postów
    • Time Online: 19m 56s

Napisany 10 listopada 2008 - 10:07

Plecionka jest połączona gdzieś w okolicach alternatora i jeden kabel połączony z gaźnikiem

#15 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 10 listopada 2008 - 21:15

Please Login or Register to see this Hidden Content



Jeżeli gażnik nie wygląda tak jak na fotce to nie jest od ELX.

W ELX do gaźnika podłączało się dwa kable.
126elx '97

#16 OFFLINE   kwzelo

kwzelo

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 35 postów
    • Time Online: 19m 56s

Napisany 10 listopada 2008 - 23:42

Please Login or Register to see this Hidden Content

u mnie siedzi taki jak ten. maluch elegant 94 rok

#17 OFFLINE   Ozzy

Ozzy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 499 postów
    • :

Napisany 10 listopada 2008 - 23:51

to ten sam gaźnik
1998 EL
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#18 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 11 listopada 2008 - 00:11

Please Login or Register to see this Hidden Content

u mnie siedzi taki jak ten. maluch elegant 94 rok

to wersja do EL (i chyba do FL :?: )

Jak masz malucha EL to pasuje chyba każdy gażnik z elektrodyszą, a jak masz ELX to musisz dorobić taki styk żeby po zamknięciu przepustnicy był na nim minus i podłączyć go do modułu zapłonowego.


to ten sam gaźnik

to PRAWIE ten sam gaźnik różni się tylko brakiem czujnika zamknięcia przepustnicy

EDIT
Jaki zaworek iglicowy wstawiłeś?

Please Login or Register to see this Hidden Content


Please Login or Register to see this Hidden Content


Taki jak na obrazku na dole po prawej czy taki jak na dole po środku?
Taki jak na dole po środku lubi się on zawieszać (czyli pływak opada a on się nie otwiera).
126elx '97

#19 OFFLINE   kwzelo

kwzelo

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 35 postów
    • Time Online: 19m 56s

Napisany 11 listopada 2008 - 15:31

Wsadziłem zaworek jak na fotce

Please Login or Register to see this Hidden Content



#20 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 11 listopada 2008 - 16:24

Miałem taki i czasami się nie otwierał = paliwo z komory pływakowej gaźnika się kończyło i maluch gasł.
126elx '97



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.